اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها از دستور کار شورای شهر تهران خارج شد

با موافقت اعضای شورای شهر تهران اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها برای بار دوم از دستور جلسه این شورا خارج شد.

خبرنگار: پاینده/به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با پیشنهاد برخی از اعضای شورای شهر تهران بررسی اصلاح اساسنامه و آیین‌نامه انتخابات شورایاری‌ها از دستور کار یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران خارج شد.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در موافقت با خارج شدن این دستور از دستور کار جلسه امروز این شورا گفت: ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا اساسنامه تأیید شود و سپس وارد آیین نامه شویم؛ باید اجازه دهیم که اساسنامه توسط هیأت تطبیق به تأیید برسد و پس از آن در یک جلسه با فوریت به بررسی مفاد آن بپردازیم.

رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با خروج این طرح از دستور کار شورای شهر تهران اظهار کرد: با توجه به تجربیات شخصی من که عضو هیأت تطبیق بودم می‌توانم بگویم که هیأت تطبیق اجازه ورود محتوایی به موضوعات ندارد و تنها وظیفه این نهاد این است که ببیند آیا مصوبه‌های شورای شهر تهران در مخالفت و تضاد با قوانین کشور است یا خیر؛ پس بر این اساس اینکه ما بخواهیم صبر کنیم و اساسنامه را به هیأت تطبیق ارسال کنیم تا آن‌ها تأیید کنند کاری زمان‌بر است که با توجه به زمان محدودی که تا انتخابات شورایاری‌ها داریم این کار به صلاح نیست.

وی تصریح کرد: من از دوستان می‌خواهم که با رأی مخالف به پیشنهاد خروج دستور بررسی اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها اجازه دهند بررسی این اساسنامه بند به بند انجام شود.

پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان پیشنهاد خروج دستور اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها این پیشنهاد در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و با ۱۲ رأی موافق، ۴ رأی مخالف از ۱۹ نفر از اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید و بر این اساس اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها برای بار دوم از دستور جلسه شورای شهر تهران خارج شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار