شب‌های بی قراری/ ۱۲

هم نوایی محمود کریمی و منصور ارضی در مسجد ارگ + تصاویر

مراسم مناجات و روضه خوانی شب بیستم ماه رمضان در مسجد ارگ با مداحی حاج منصور ارضی و محمود کریمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مثل همیشه دعای افتتاح آغاز گر شور معنوی در مسجد ارگ بود. شبی که در آن حاج محمود کریمی طبق روال هر ساله حضور به این مسجد نورانی آمد. به همین دلیل جمعیت قابل توجهی در میدان پانزده خرداد حضور پیدا کرده بود. گذشته از آن چه با چشمِ تن در مجلس شب بیستم ماه رمضان دیده شد، چشمِ دل نیز، سیراب از تماشای عاشقانه‌های بندگان و شسته شده از گناهان شد.

بی تابی علی (ع) برای رسیدن به فاطمه (س) در شب 20 ماه رمضان

عاشقانه‌های علی (ع) و فاطمه (س) در چنین روز‌هایی از زبان حاج محمود کریمی بیان شد. به راستی که علی (ع) پس از ضربه‌ای که در محراب مسجد کوفه خورد، بی تاب رسیدن به حضرت زهرا (س) بود. طبق فرمایش خود امیر المومنین (ع)، ایشان همان زمانی که حضرت فاطمه (س) از دنیا رفت، کشته شدند. علاوه بر این ماجرای حکومت امیر المومنین (ع) که چندین سال پس از رحلت پیامبر (ص) اتفاق افتاد، نمکی بر زخم‌های بی شمار امام اول شیعیان بود. به دلیل این ظلم فراوانی که به مولای متقیان علی (ع) شد، روضه‌های ایشان نیز، بسیار سوزناک بود.

بی تابی علی (ع) برای رسیدن به فاطمه (س) در شب 20 ماه رمضان

در اشعار حاج محمود کریمی به مواردی که در بالا ذکر شد، با لطافت خاصی اشاره شده بود. مردم حاضر در جلسه هم با معنویت فراوانی برای نخستین پیشوایان اشک می‌ریختند و نوای دلدادگی سر می‌دادند. به این تریبب مجلس مسجد ارگ در شب بیستم ماه مبارک رمضان، با حس و حالی از جنس ولایت امام علی (ع) به پایان رسید.

بی تابی علی (ع) برای رسیدن به فاطمه (س) در شب 20 ماه رمضان

انتهای پیام/

مراسم مسجد ارگ در شب بیستم ماه رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
بسيار عالي