کنکور ۹۸/ چرا کنکوری‌‌ها افسرده می‌شوند؟

یک مشاور تحصیلی گفت: وضعیت اکثر دانش آموزان کاملا مشابه است و آنها باید بتواند روحیه خود را حفظ کند و درس خواندن را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

کنکور ۹۸/ کنکوری برای افزایش اعتماد به نفس خود باید چه کار کند؟

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.


بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ دمنوش مفید و پرطرفداری که استرس کنکوری‌ها را تار و مار می‌کند


برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

چرا دانش آموزان در ایام منتهی به کنکور دچار افسردگی می‌شوند؟

سهیل سراج مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال کنکور دانش‌آموز چند نوبت دچار افسردگی می‌شود، در نوبت اول در انتهای شهریور ماه  دچار افسردگی می‌شوند چرا که به یکباره وارد فاز جدی از درس خواندن می‌شوند.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان در انتهای بهمن ماه و پایان نیم سال اول نیز دچار افسردگی می‌شوند، چرا که در این ماه یک دور دروس را تمام کرده‌اند و مطالب به یادشان نمی‌آید و همین مطلب باعث افسردگی‌شان می‌شود.

دانش آموز باید رفتاری ثابت داشته باشند

وی افزود: فاز بعدی افسردگی اصولا در پایان اردیبهشت ماه  ایجاد می‌شود زیرا امتحان نهایی و کنکور همزمان نزدیک هستند؛ این عارضه برای ۹۰ درصد دانش‌آموزان رخ می‌دهد  که امری طبیعی است و کسی برنده است که بتواند این مسیر را به درستی پشت سر بگذارد، خیلی مهم است که دانش‌آموز بتواند در سه ماه آخر سال یک رفتار ثابت داشته باشد.

کنکور ۹۸/ کنکوری برای افزایش اعتماد به نفس خود باید چه کار کند؟


بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ در فصل امتحانات نهایی چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟


دانش آموز برای درس خواندن باید ثابت قدم باشند

سراج تشریح کرد: دانش‌آموز در ماه‌های منتهای به کنکور نباید رفتار غیر ثابتی داشته باشد، مثلا یک روز درس بخواند و یک روز درس نخواند زیرا این نشان‌دهنده عدم ثبات در درس خواندن است.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: وضعیت اکثر دانش آموزان مشابه است، دانش‌آموز باید بتواند روحیه خود را حفظ کند و در مسیری ثابت قدم بردارد و کارهای حاشیه‌ای نباید باعث اخلال در وضعیت درس خواندن او شود؛ داوطلبان باکمی صبر و حوصله می‌توانند این امتحان سرنوشت ساز را به خوبی پشت سر بگذارند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
000
۱۱:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من تاحالا چند بار رفتم که خود کشی کنم!
واسه کنکور بی صاحاب !
همه ارزو هامو با خاک یکسان کرده !
تو خانواده هیچ کس چشم دیدنمو نداره!
هیچ دوستی ندارم !
هیچ کس نیست که باهاش حرف بزنم
خانوادم دیکه از وستم خسته شدن جواب سلامم نمیدن من یه ساله دارم این وضعو تحمل میکنم ولی یه روز خودتونو بزارید جای من
چه خاکی میریزید تو سرتون که من بریزم؟ تف به اون مدرسه سمپادی که به جای پرورش استعدا همه توانایی ها و ارزو هامو زنده زنده دفن کرد
لعنت به سیستم اموزشی تون لعنت به خودتون که بهترین سال های عمرم رو با فکر خودکشی و افسردگی دارم میگذرونم
خاک تو سر تو که میخای من 4 ساعت بدون خستگی و چشم درد و کمر درد روز صندلی بشینم و ازمون خوبی هم بدم!
وایسا بینم شما که هر یه ساعت یه ربع زنگ تفریح میدادید چی شد حالا ما 4 ساعت باید ازمون بدیم؟
به خدا خودتونم استاندارد های خودتونو نقض میکنید
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۳:۵۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
لعنت بهتون. لعنت به کنکور که فقط برای پولدارا و مایه داراست. آهااااای! صدای ما فقیرا رو میشنوید؟ صدامون میاد؟ داریم توی افسردگی غرق میشیم. داریم می‌میریم و شما روز به روز کنکور رو بیشتر به مایه دار ها اختصاص میدین تا ما.
Iran (Islamic Republic of)
فرحان ادیب
۱۷:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
برید دنبال علاقتون
اگر علاقتون مهاجرته مثل من کنکور خوبه اگر هم نتونستید جرات به خرج بدید کار کنید زحمت بکشید یکسال نشده پرولز میکنید به کشور آرزوهاتون
تلاش کنید
چ توی کنکور چه هر راه دیگه ای
تلاش
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۲:۵۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
من تا حالا سه بار اقدام به خودکشی کردم فقط ۴ ماه تا کنکورم مونده و خانواده و مشاور فقط دنبال این هستن که من بخونم، نمی‌فهمن که نمیتونم با این روحیه بخونم لعنت به مافیاهای کنکور
Iran (Islamic Republic of)
Rt
۰۸:۲۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
خدایا الهی تمامی کسانی که موجب افسردگی سازندگان یک سرزمین میشن و عرضه هیچ کاری رو هم ندارن با جهنم محشور بگردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
عزیزم.الهی فدات بشم.دختر منم همین مشکلات براش پیش آمد.و حتی اقدام به خودکشی کرد.که از طریق دارو های روانشناختی و مشاوره نجاتش دادیم.این یک دوران افتضاحی از زندگی است که بعدا بهش میخندی و میگویی نیاز نبود اینقدر فشار به خودم میاوردم...حالا همون دخترم دانشجوی دکترا است ولی حیف استعداد .حیف مدرکی که جوونا توی این مملکت میگیرن. کدام شغل مناسب؟
Germany
adlnis
۲۲:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام من یه دختر 19 سالم سال 98 اولین کنکورم بود رشته تجربی خیلی درس خون وزرنگ بودم تصمیم گرفتم پشت کنکور بشینم واسه 99 اما فقط 3 ماه پاییز حالم خوب بود بعد اون حالم بد شد واسترس و اظطراب اینکه نمیرسم بخونم به افسردگی دچارم کرده الان من 5 ماه افسرده شدم و دارو های روانپزشکی مصرف میکنم ودرس نمیخونم ولی نمیتونم از فکرش بیرون بیام سلامتی روحوروانمو از دست دادم دچار تیک شدم عصبی بی انرژی ولی نمیدونم چیکارکنم میگم 1400 ولی اگه حالم خوب نشه من باید چیکارکنم توروخدا هرکی تجربه داره کمکم کنه چون من یه افسرده کنکوری ام شاید افراد دیگه گ دلایل افسردگی دیگه ای دارن نتونن کمکم کرده باشن
Iran (Islamic Republic of)
bb
۰۱:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا من اینقده مث توام...هعیییی
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۳:۲۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
فقط شما نیستی این مشکل رو داری ولی متاسافنه راه حل قطعی هنوز نیست مشاورا ه فقط سعی میکنن احساس خوب القا کنن باید ی راهی پدا کنیم ک بتونیم شادی درست داشته باشیم... اونووقت میتونیم درس بخونیم
Iran (Islamic Republic of)
Selish
۲۰:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تنها نیستی دوست عزیز....
روند آموزشی در ایران مخرب ترین روش برای نوجوونهاست
فقط انگشت شماری موفق میشن و بقیه دچار وضعیتی میشن که انگار ۱۲ سال از عمرشون رو تلفففف کردن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۸
یه کشوریم هست که یه آزمون توش برگزار میشه که هیچ استانداردی نداره و باعث فساد مالی گسترده توی کشور میشه و بیش از ۹۰ درصد دانش آموزا که آینده کشورن رو دچار اختلالات روانی میکنه بعد مشاورین با سواد و دانای اون کشور میان میگن وضعیت همه مثل همه مهم بچه هان که کنترلش کنن
البته چون توی اون کشور وضعیت همه مسائل کلان کشور همین شکلیه،خیلی تعجب نداره
آخرین اخبار