در عراق مطرح شد؛

تاکید حلبوسی بر حفظ روابط با ایران

رییس پارلمان عراق در دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر تمایل کشورش برای حفظ روابط با ایران تاکید کرد.

تاکید حلبوسی بر حفظ روابط با ایرانبه گزارش سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رییس پارلمان عراق در دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر تمایل کشورش برای حفظ روابط با ایران تاکید کرد.

محمدجواد ظریف در ادامه دیدار‌های خود با مقامات عراقی در جریان سفر به بغداد با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار و رایزنی کرد.

دفتر محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای در مورد این دیدار اعلام کرد که محمد الحلبوسی، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و هیئت همراه وی را به حضور پذیرفت.

به گزارش السومریه عراق در این بیانیه آمده است: حلبوسی در این دیدار بر تمایل عراق برای حفظ روابط خود با جمهوری اسلامی ایران و تمام کشور‌های منطقه تاکید کرده و به خطرات تنش در منطقه و ضرورت گفتگو و ابتکار عمل‌های مسالمت آمیز برای اعتمادسازی میان تمام طرف‌ها اشاره کرده است.

بر اساس این بیانیه حلبوسی همچنین اعلام کرده که عراق نقش محوری برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن ایفا خواهد کرد و هرگز در هیچ محوری نخواهد بود، عراق بر تمایل خود برای سلامت و امنیت همسایگانش و تلاش در تمام سطوح برای دور کردن خطرات تنش از منطقه تاکید می‌کند.

بر اساس این بیانیه، ظریف هم در این دیدار از نقش عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌ها استقبال و تاکید کرد که از نظر تهران هیچ محدودیتی برای حل تمام مشکلات با کشور‌های منطقه وجود ندارد.

ظریف افزود: ایران تمایلی به هیچ تنش نظامی ندارد و آماده دریافت هر ابتکار عملی است که به کاهش تنش و برقراری روابط سازنده با تمام کشور‌های همسایه کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ظریف ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار