در شهر اصفهان به هیچ عنوان درخت سالم قطع نخواهد شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: درختان خطرآفرین و بیمار که عمر بهره‌وری آنها پایان یافته است از داخل پوک شده و با وزش باد سقوط می‌کند به همین دلیل این درختان را باید قطع کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فروغ مرتضایی‌نژاد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی در خصوص قطع درختان خطر آفرین ناژوان اظهار کرد: شهروندی که این فیلم را منتشر کرده به این نکته توجه نداشته است که آیا این درختان خشک یا سالم بوده است، خطرآفرین یا بدون مشکل بوده و تنها قضاوتی نادرست داشته است که کامنت‌های مردم نشان می‌داد که همه به این موضوع واقف هستند که هیچ‌گونه قطع نابه جای درخت در اصفهان انجام نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در شهر اصفهان به هیچ عنوان درخت سالم قطع نخواهد شد، افزود: ما بار‌ها و بار‌ها شفاف و راحت با شهروندان صحبت کردیم که درختان خطرآفرین و بیمار که عمر بهره‌وری آن‌ها پایان یافته است از داخل پوک شده و با وزش باد سقوط می‌کند به همین دلیل این درختان را باید قطع کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه با پوک‌شدن تنه، درختان توانایی قائم بودن با هر وزنی را ندارد به همین دلیل بر اثر وزش باد ممکن است، سقوط کند، ادامه داد: برای شناسایی درختان خطرآفرین تیم شناسایی در مناطق ۱۵ گانه بررسی‌های لازم را انجام داده و سپس تیم سازمان پارک‌ها از جمله واحد باغبانی و گیاه پزشکی در محل حضور یافته و پس از بررسی و تهیه صورت جلسه، درختان علامت‌گذاری و به عنوان درختان خطر آفرین حذف می‌شود تا از جان شهروندان مراقبت کنیم.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که وجود دارد سختگیری‌های شهروندان به ویژه در این دوره مدیریت شهری است، در حالی که اگر به سه میلیون و ۷۰۰ اصله درخت شهر اصفهان رسیدگی لازم توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری انجام نمی‌شد در حال حاضر سرانه فضای سبز کاهش می‌یافت.

مرتضایی‌نژاد گفت: در حال حاضر حتی اگر شهروندی از روی ناآگاهی قصد قطع درخت جلوی منزل یا داخل منزل خود را داشته باشد باید حتماً با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری هماهنگی کرده و دلیل خود را ارائه کند تا در صورت بلامانع بودن، اجازه قطع آن صادر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در شهر اصفهان مواردی از کاشت و نگهداری غیراصولی درختان از سوی شهروندان که ممکن است منجر به ایجاد درختان خطرآفرین شود، داشته‌ایم؟، اظهار کرد: در شهر اصفهان این مسئله موضوعیت ندارد و در برخی موارد فقط کاشت درختان غیرمقاوم به کم آبی را شاهد بودیم که با راهنمایی سازمان پارک‌ها جابجا و جایگزین شده است.

انتهای پیام/م

 

رسیدگی به سه میلیون و ۷۰۰ اصله درخت شهر اصفهان

برچسب ها: فضای سبز ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
از مسئولان فضای سبز اصفهان خواهشمندم گیاهان خودروی روئیده شده در سطح شهر را قظع نکنند .