مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی:

هشدار به عموم مردم برای تورهای مسافرتی و گردشگری از سوی افراد غیر مجاز و فاقد مجوز

مشکلات اجتماعی و اقتصادی تورهای مسافرتی و گردشگری از سوی افراد غیر مجاز و فاقد مجوز به عموم مردم از طریق رسانه ها و نصب بنر هشدار داده شد.

هشدار به عموم مردم برای تورهای مسافرتی و گردشگری از سوی افراد غیر مجاز و فاقد مجوزبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاراک؛ علیرضا ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: مشکلات اجتماعی و اقتصادی تورهای مسافرتی و گردشگری از سوی افراد غیر مجاز و فاقد مجوز به عموم مردم از طریق رسانه ها و نصب بنر هشدار داده شد.

علیرضا ایزدی افزود: فعالیت تورهای غیر مجاز در منطقه می تواند ضربه سنگینی به صنعت گردشگری منطقه وارد کند که باید این فعالیت ها ساماندهی و از فعالیت های غیر مجاز جلوگیری شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز، که اخیرا از طریق شبکه های مجازی نیز به انجام تبلیغات می پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان و به  چرخه صنعت گردشگری ضربه می زند. 

وی تصریح كرد: برخی افراد فرصت طلب با انتشار یک شماره تلفن اقدام به تبلیغ تورهای مختلف می كنند كه تنها منافع خود را در نظر می گیرند و پاسخگوی مشكلات احتمالی نیستند.

️ایزدی همچنین به اطلاع رسانی در این مورد هم اشاره کرد و گفت: در این راستا با نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر از عواقب سفر با تورهای غیر مجاز به مردم اطلاع رسانی انجام شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: در خصوص اطلاع رسانی به مردم از طریق صدا و سیمای استان نیز با همکاری صدا و سیمای استان مرکزی این موضوع به آگاهی عموم مردم رسیده شود.

وی با اشاره به اهمیت رضایت مسافران و گردشگران از خدماتی که ارائه می شود گفت: هیأتی متشکل از نماینده مجمع دفاتر خدمات مسافرتی، کارشناس نظارت بر تاسیسات گردشگری اداره کل، رئیس شهرستانها و حراست اداره کل تشکیل شده که هدف از تشکیل این کمیته بازبینی و نظارت بیشتر بر نحو فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی استان و جلوگیری از فعالیت تورهای غیر مجاز است.

 

فعالیت گردشگری ۵۰ راهنمای گردشگری کارت دار در استان مرکزی

در ادامه علیرضا ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: استان مرکزی دارای ۵۰ راهنمای گردشگری کارت دار است که به فعالیت های گردشگری می پردازند و دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری كه مجوز ارائه تور دریافت كرده اند باید به حوزه تورگردانی وارد شوند تا امنیت، رفاه و آرامش برای گردشگران فراهم شود.

ا️یزدی گفت: تور گردانی یک كار تخصصی است و افرادی كه در این حرفه فعالیت می كنند باید آموزش های لازم را فرا بگیرند و گذراندن یك دوره ۶ ماهه نباید ملاک كار قرار گیرد.

️مدیر کل میراث فرهنگی، بیان کرد: در صورتی که هم استانی ها نیز به ما گزارشی از فعالیت تورهای غیرمجاز ارائه دهند ما حتما تخلفات صورت گرفته را پیگیری خواهیم کرد.

️وی خاطرنشان کرد: آژانس ‌های خدمات مسافرتی قانونی و مجاز کشور با توجه به نظارت های انجام شده تخلفات کمتری دارند و عمده تخلفاتی که انجام می‌شود، توسط آژانس‌ های غیرمجاز است و متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت‌ های ارزان، اطلاعات کافی در خصوص احتمال تخلف در این تورها را ندارند و امیدواریم بتوانیم معضلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آنها رابه مردم بشناسانیم.

️گفتنی است، در استان مرکزی ۵۵ دفتر خدمات مسافرتی و ۱۶ هتل مجاز به مسافرین و گردشگران خدمات رسانی می کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.