شرایط ویژه سال ۹۸ برای کشور و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شرایط ویژه سال ۹۸ برای کشور و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت : مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات، صیانت و امانت داری از رای مردم است.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : استفاده از تمام ظرفیت‌ها موجب برگزاری انتخابات به بهترین شکل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات باید بگونه‌ای عمل کرد که متهم به جانبداری از فرد یا گروه خاصی نشد، گفت : مهمترین وظیفه مجریان انتخابات صیانت از رای مردم است.

الهی تبار در ادامه با بیان اینکه سال ۹۸ در شرایطی آغاز شد که کشور از یک سو با سیل خسارت زا روبرو شد و از سوی دیگر پس از خروج آمریکا از برجام فضای بین المللی و داخلی متاثر از آن شد، افزود: سیل با آسیب به ۱۶۰ هزار واحد بسیاری از زیرساخت‌ها را از بین برد و نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به جای گذاشت.

وی افزود: آمریکا با فشار اقتصادی و جنگ روانی به دنبال کاهش تاب آوری اجتماعی و ایجاد نارضایتی‌ها به مانند اتفاقات سال ۹۶ است.

الهی تبار از برجام بعنوان یکی از افتخارات دولت نام برد و گفت: تا زمانی که برجام برقرار بود کشور چالش آنچنانی نداشت و ثبات ارزی وجود داشت. البته اکنون جای خوشحالی دارد که کشور ذیل فصل هفت سازمان ملل قرار ندارد و این ماهستیم که از اروپا و اعضای شورای امنیت مطالبه گر اجرای برجامیم.

وی اظهار کرد: آمریکا به دنبال تکرار اتفاقات عراق، افغانستان و لیبی در ایران است، به نحوی که با فشار اقتصادی و جنگ روانی اعتراضات اجتماعی را افزایش داده و خود را به عنوان منجی مردم نشان دهد، البته این روش در ایران جواب نداده و هیچ وقت نیز جواب نمی‌دهد چرا که نظام ایران برآمده از اراده مردم بوده و با عراق دوران صدام یا افغانستان زمان طالبان تفاوت اساسی دارد. مردم ایران با خون و جان خود این نظام را به پا و حفظ کرده اند.

الهی تبار با بیان اینکه رمز ماندگاری نظام اسلامی ایران علیرغم همه فشار‌ها و تهدید‌ها سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم است، افزود: افزایش سرمایه اجتماعی مستلزم تکریم ارباب رجوع و صحبت با مردم و پرداخت به حقوق شهروندی است. ارتباط با احزاب، سازمان‌های مردم نهاد و تقویت این گروهها، تعامل با نمایندگان و بهره گیری از بزرگان و افراد صاحب نفوذ در استان به طور حتم می‌تواند تقویت کننده سرمایه اجتماعی باشد.

وی افزود: معاونان سیاسی فرمانداران ضروری است که با مردم گفتگو کرده و شنوای مباحث باشند. علاوه بر اجرای سیاست‌های کلان، حل مشکلات مردم نیز اصلی‌ترین وظیفه مدیران به حساب می‌آید .

 

 

انتهای پیام/د

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری انتخابات

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.