کهگیلویه و بویراحمد پایانه صادراتی ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان پایانه صادراتی دارد، گفت: راه اندازی این مهم سبب رونق اقتصاد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی این استان گفت : بخشی از تولیدات استان از طریق گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شود و به همین دلیل در ارقام صادراتی استان لحاظ نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار عنوان کرد: گمرک استان باید در بحث صادرات پویاتر شود تا درآمد اقتصادی و ارزش افزوده برای منطقه داشته باشد.

وی بیان کرد: تولید کنندگان کهگیلویه و بویراحمد میزان محصولات قابل صادرات خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان اعلام کنند تا جمع بندی و جزو آمار صادراتی استان محسوب شود.

گوهرگانی با اشاره به اینکه این اقدام علاوه بر ایجاد مشوق برای تولیدکنندگان و ساماندهی صادرات کهگیلویه و بویراحمد سبب تعیین دقیق حجم و ارزش صادرات استان می‌شود، افزود: در این صورت استان می‌تواند به جایگاه مناسبی در کشور به لحاظ صادرات محصولات غیرنفتی برسد.

وی ابراز کرد: تولیدکنندگان استان برای تحقق سند توسعه صادرات، همکاری و تلاش لازم را در هر سه بخش صنعت، کشاورزی و صنایع دستی داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به نبود صادرکننده شناسنامه دار در استان، افزود: تاجران و افرادی که توان صادرات داشته باشند با جدیت حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم برند سازی محصولات تولیدی استان، گفت: اقدام‌ای لازم برای برندسازی تولیدات استان و صادرات آن‌ها با برند استانی انجام می‌شود.

گوهرگانی تاکید کرد: به زودی بازدیدی با حضور نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت، اداره کل استاندارد، گمرک و فرد سرمایه گذار از زمین مورد نظر برای ساخت پایانه صادراتی انجام شود.

معاون استاندار گفت: پس از بررسی‌ها و امکان سنجی لازم ساخت این پایانه به تصویب می‌رسد و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پنجمین استان دارای پایانه صادراتی در کشور شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: آن عده از تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی که برای صادرات مشکل کارت بازرگانی دارند باید تا پایان خردادماه امسال نسبت به رفع مشکل خود از سوی اتاق بازرگانی یاسوج اقدام و این مشکل به صورت ویژه برطرف شود.

گوهرگانی با اشاره به اینکه صنوف مستقر در بازارچه صنایع دستی یاسوج تا ۱۰ روز آینده ملزم به ترک این محل هستند، ادامه داد: تولیدکنندگان صنایع دستی استان تا اواخر خردادماه ۹۸ جایگزین این افراد شوند.

انتهای پیام/   غ

صادرات تولیدات استان از طریق گمرک استان های دیگر

برچسب ها: استاندارد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.