کشف یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و ۵ بال کبک وحشی از متخلفین در میاندوآب

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب گفت: طی صدور حکم ورود به منزل از سوی مقام قضایی، با همکاری مأمورین نیروی انتظامی، تعداد ۶ قطعه کبک و ۱ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در میاندوآب کشف شد.

کشف ۱ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و ۵ بال کبک وحشی از متخلفین در میاندوآببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، علیرضا بقالی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: طی بررسی‌های نامحسوس صورت گرفته توسط مأمورین یگان حفاظت محیط زیست میاندوآب در یکی از روستا‌های این شهرستان و محرز شدن زنده گیری، عرضه و خرید و فروش کبک توسط یکی از اهالی روستا، با پیگیری قضایی این تخلف، حکم ورود به منزل از سوی مقام قضایی صادر شد.

بقالی ادامه داد:با همکاری و همراهی نیروی انتظامی شهرستان، طی تفتیش محل تعداد ۱قبضه سلاح شکاری غیر مجاز،۵ بال کبک وحشی،۵ قفس زنده گیری پرنده و آلات و ادوات شکار کشف شد.

وی ادامه داد: براساس بند ج ماده ۱۰ قانون شکارو صید؛ حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه و یامجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع بوده و مرتکب آن به جزای نقدی یا حبس محکوم خواهد شد و محیط بانان میاندوآب هم پس از تشکیل پرونده متهم را به مقام قضایی معرفی کردند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب گفت: ارتفاعات، مراتع و تپه ماهور‌های مناطق کوهستانی مشرف به منابع آب‌های سطحی و رودخانه‌های آجرلو، لیلان چای، قوری چای در شهرستان میاندوآب ضمن ایجاد جلوه‌ای با شکوه از زیبایی‌های طبیعت، زیستگاه مناسبی برای پرندگان خشکزی مانندکبک، کبک چیل و بلدرچین فراهم آورده است، یکی از تهدیدات تنوع زیستی این پرندگان، زنده گیری آنهاتوسط بومیان با انگیزه خرید و فروش، مصرف گوشت و استفاده زینتی می‌باشد.

انتهای پیام/ب

کشف ۱ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز در میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.