افزایش بارندگی‌های بهاری در فارس/سپیدان رکورد دار بیشترین بارش

مدیرکل هواشناسی فارس از افزایش ۱۸۴ درصدی بارندگی‌ها در استان در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته خبر داد.

مسعود دهملایی مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۸۶ میلی‌متر بارش باران در استان فارس ثبت شده است.

وی از افزایش بارش‌های بارندگی در استان خبر داد و افزود: میزان بارش‌ها در فارس با ۱۳۶ و چهار دهم میلی متر نسبت به مدت مشابه پارسال، با افزایش ۱۸۴ درصدی همراه است.

ده ملایی ادامه داد: تاکنون بیشترین میزان بارندگی سال زراعی جاری در شهرستان سپیدان با ۹۵۸ و سه دهم میلی متر و کمترین میزان در سروستان با ۲۷۰ و یک دهم میلی متر ثبت شده است.

مدیر کل سازمان هواشناسی فارس تصریح کرد: میانگین بلند مدت تغییرات بارندگی امسال با ۲۷۸ و چهار دهم میلی متر نسبت به میانگین بلند مدت زمان مشابه، ۳۹ درصد افزایش داشته است.

ده ملایی در ادامه با اشاره به تداوم بارش های پراکنده و رگباری در استان، گفت: این سامانه بارشی تا اواخر هفته در استان فعال و به صورت رگباری همراه رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس بیان کرد: همچنین آبگرفتگی‌های گسترده معابر عمومی چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی از پیامد‌های این سامانه است که جا دارد دهیاران و شهرداران در این مورد مراقبت داشته باشند.

انتهای پیام/م

افزایش بارش ها در استان فارس

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.