وزیر نفت کویت: بازار نفت در اواخر ۲۰۱۹ به تعادل می‌رسد

خالد الفاضل، وزیر نفت کویت که پیش بینی می‌شود با کاهش ذخایر جهانی و ادامه تقاضای زیاد، بازار جهانی در اواخر سال ۲۰۱۹ به تعادل برسد، اما ماموریت سازمان اوپک هنوز به پایان نرسیده است.

وزیر نفت کویت: بازار نفت در اواخر ۲۰۱۹ به تعادل می‌رسدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، خالد الفاضل، وزیر نفت کویت پیش بینی کرد بازار نفت در اواخر سال ۲۰۱۹ به تعادل برسد.

خالد الفاضل روز دوشنبه به این خبرگزاری گفت: «پیش بینی من این است که با کاهش ذخایر جهانی و ادامه تقاضای زیاد، بازار جهانی در اواخر سال ۲۰۱۹ به تعادل برسد، اما ماموریت سازمان اوپک هنوز به پایان نرسیده است.»

وزیر نفت کویت افزود رشد تقاضای نفت به علت نگرانی از تاثیر جنگ تجاری میان آمریکا و چین بر اقتصاد جهان و نیز افزایش تولید نفت شیل آمریکا، همچنان یک حباب است.

خالد الفاضل افزود این حباب تصمیم گیری اعضای اوپک و همپیمانان آن در خصوص تعیین برنامه شفاف برای عرضه نفت در نیمه دوم سال (۲۰۱۹) را سخت کرده است.

الفاضل گفت با توجه به این شرایط صحبت کردن درباره اینکه آیا تولید کنندگان نفت برنامه‌های خود را برای کاهش تولید پس از ماه ژوئن تمدید خواهند کرد، زود است.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان خارج این سازمان سال گذشته توافق کردند تولید نفت خود را از ابتدای ماه ژانویه و به مدت شش ماه روزانه به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش دهند.

وزیر نفت کویت تاکید کرد بزرگترین نگرانی امروز بازار نفت درباره میزان عرضه آن است، به عنوان مثال تاثیر تصمیم اخیر دولت آمریکا درباره لغو تمدید معافیت‌ها برای خریداران اصلی نفت خام ایران هنوز ثبت نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار