شب‌های قدر فرصتی مناسب برای کم کردن فاصله‌ها با قرآن است

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه در شبهای قدر یکدیگر را از دعای خیر خود فراموش نکنید، گفت: در شب قدر باید حواسمان جمع باشد تا فاصله خود را با قرآن کم کنیم.

شب‌های قدر فرصتی مناسب برای کم کردن فاصله‌ها با قرآن استبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سومین سخنرانی از سلسله سخنرانی‌های خود در امامزاده علی‌اکبر چیذر گفت: آیا وحی مانند باران است که بر زمین می‌ریزد ، در پاسخ باید بگویم وحی مانند باران نیست، رحمت می‌آورد اما یک سر ریسمان آن در دست خداست.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در وحی و کلام الهی با ما سخن می‌گوید، افزود: با بهره گیری از کلام الهی باید تلاش کنیم به خداوند متعال نزدیک شویم و این خطابه‌ها فقط زمان پیامبر نبوده است و امروز هم خداوند با ما سخن می‌گوید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه در شب قدر باید حواسمان جمع باشد تا فاصله خود را با قرآن کم کنیم، اظهار کرد: در این شب وقتی قرآن را بالای سر قرار می‌دهیم می‌خواهیم بگوییم خدایا خود را در ظل وحی تو قرار می‌دهم و به اولیای دین تو و به خود تو قسم می‌خورم و به قرآن تو متوسل می‌شوم.

دکتر خاموشی در ادامه با اشاره به اینکه در این شبها یکدیگر را از دعای خیر خود بهره مند کنید چون مومنان برای خیر و صلاح یکدیگر دعا می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر دعا را فقط برای خود کنیم اثرگذاری چندانی ندارد اما اگر دعا را برای همه بشریت، همه مسلمانان و جبهه مسلمین کنیم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به سلسله سخنرانی‌های خود در خصوص سوره ملک، بیان کرد: از این اجزای عالم نمی‌توانیم یک جزء آن را برداریم چون همه آنها با یکدیگر متصل هستند و این عظمت و قدرت الهی است ؛ صدها میلیارد کهکشان و ستاره در عالم وجود دارد که به گفته منجمان فقط به ۴ درصد کهکشان پی برده شده و هنوز ۹۶ درصد عالم از ما مغفول مانده است

رئیس هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) هر شب در نماز شب می‌خواندند: «إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ لِأُولِي الْأَلْبَابِ ﴿۱۹۰﴾ الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَى جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ » در ایجاد آسمانها و زمین و پیامدن شب و روز آیه ها و نشانه ای است برای صاحبان اندیشه ؛ آنها خداوند را در هر حال یاد می کنند و اهل تفکر هستند.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه وحی از عالم بالا می‌آید و انسانها آن را درک می‌کنند، افزود: معیار ما باید ایمان و عمل صالح باشد که در این راستا باید اهل تقوا باشیم و امشب باید به خداوند تعهد دهیم که ما با تو می‌خواهیم پیمان ببندیم و اهل تقوا باشیم.
وی با بیان اینکه کسی که ایمان دارد و عمل صالح انجام می‌دهد نباید از مسیر الهی فاصله بگیرد، اظهار کرد: باید اهل حفظ دین و تقوا باشیم و در این مسیر از کلام الهی در قرآن کریم بهره بگیریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امام علی (ع) به چند گروه افراد اشاره کرده، ادامه داد: افرادی که در مکتب اهل بیت تلمذ می‌کنند اهل درک هستند، آنهایی که هر طرف باد می‌آید می‌روند، آنهایی که به نور علم چنگ نزدند و منور نشدند با آنهایی که از محضر عالمان بهره گرفتند و سعادتمند شدند یکسان نیستند.

دکتر خاموشی اظهار کرد: نشستن در محضر عالمان برای ما کمال می‌آورد و امروز ولی فقیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) امکان هدایت و رهبری جامعه اسلامی و جوامع مسلمین را دارد. در محضر ایشان بودن افتخار می‌خواهد و امیدواریم با ایشان به ظهور امام زمان (عج) دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بار ما کم باشد اما یاری ما برای انقلاب زیاد باشد، عنوان کرد: عهد کنیم با ولایت کم بار باشیم ولی برای نظام و انقلاب پُربار و پُر حرکت باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: خلاصه وصیت امام علی(ع) تقوا مداری، از جاذبه دنیا روی گردان بودن، دشمنی با ستمگران و یاور مظلومان بودن، سفارش به نظم، برقراری صلح بین برادران دینی و مسلمان، یتیم نوازی، رعایت حقوق همسایگان، عمل به قرآن، جهاد در راه خدا و پیوند با برادران دینی و پرهیز از قطع رابطه با آنها بوده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث ، رمضان 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.