در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اهدای وام ۳۰ میلیون تومانی به مددجویان سیل زده کمیته امداد

فتاح از اهدای وام ۳۰ میلیون تومانی به مددجویان سیل زده کمیته امداد خبر داد.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بحث اشتغال و خودکفایی اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش، اصلی‌ترین ماموریت ما در کمیته امداد امام خمینی (ره) است و در این راستا هم دولت و هم مجلس ما را حمایت کردند.

وی افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع بانکی و صندوق‌ها را صرف اشتغال کردیم و در پی آن ۱۴۰ هزار فقره وام پرداخت شد که با انجام این اقدامات اکثر افراد تحت پوشش کمیته امداد خودکفا و از چتر حمایتی ما خارج شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس محاسبات انجام شده نتیجه گرفتیم که حتی اگر افراد خودکفا هم نشوند، میزان دریافتی و سودی که از این راه عایدشان می‌شود، بیشتر از میزان مستمری دریافتی و مبلغ یارانه‌ای است که دولت به آن‌ها می‌پردازد.

فتاح با اشاره به برپایی نمایشگاه تولیدات افراد توانمند شده کمیته امداد، تصریح کرد: این نمایشگاه نمونه کوچکی از کار‌های تولیدی خانواده‌های تحت پوشش کمیته است که در برخی غرفه‌ها مشاهده شد با آن که خانمی سرپرست خانواده‌ای است، با دریافت یک وام ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی، اکنون به یک کارآفرین تبدیل شده و افراد زیادی را به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ این فعالیت‌ها با حمایت دولت و مجلس توسعه پیدا خواهد کرد، افزود: وام قرض الحسنه اشتغال کمیته امداد در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید، گفت: تمام فعالیت‌های ما بر موضوع اشتغال پایدار استوار است و در ادامه تمام تولیدات خانوار‌های تحت پوشش به فروش برسد.

وی با بیان اینکه پس از ایجاد اشتغال در کشور به دنبال برند سازی هستیم، افزود: در نمایشگاه‌هایی که برپا می‌شود، از غرفه داران اجاره بهایی دریافت نمی‌شود و این خود کمکی به افراد حاضر در نمایشگاه است تا محصولات خود را به فروش برسانند.

فتاح با اشاره به اینکه به دنبال صادرات محصولات مددجویان خود به سایر کشور‌ها هستیم، گفت: در سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد تومان فرش مددجویان کمیته امداد به سایر کشور‌ها برای فروش صادر شده است.

وی با اعلام وعده پیش خرید فرش‌های تولیدی توسط مددجویان کمیته امداد، افزود: با پیش خرید فرش‌های تولیدی پیش پرداختی هم به مددجویان تولید کننده فرش هم داده خواهد شد تا محصولات و ماحصل زحماتشان به هدر نرود، همچنین برای سایر کالا‌ها نیز این عمل را می‌توان انجام داد تا با واسطه شدن بتوانیم به سمتی پیش رویم که کالایی بر روی دست تولید کنندگان نماند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در واکنش به تغییر محل برپایی نمایشگاه اشتغال مددجویان توانمند شده در سال جاری، تصریح کرد: این نمایشگاه طی ۱۲ سال گذشته در این محل برپا شده است و در سال‌های آتی نیز به مرکز و حتی نقاط جنوبی شهر هم تغییر پیدا خواهد کرد.

وی افزود: نمایشگاهی که در این محل و در سال جاری برپا شده، یک نمونه از نمایشگاه‌های ما در سراسر کشور بوده که در تمام استان‌های کشور نیز در حال برپایی است.


بیشتر بخوانید: دولت متولی تامین بودجه کمیته امداد است/ ساخت ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای زلزله زدگان کرمانشاه


فتاح اضافه کرد: قبل از آغاز به کار نمایشگاه اشتغال مددجویان توانمند شده در سال جاری، مسئولان نمایشگاه بین المللی تهران از ما تقاضا کردند که این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه تهران برپا شود و با توجه به اینکه آن‌ها اجاره بهای غرفه داران را از ما دریافت نکردند، ما تصمیم گرفتیم تا برای رفاه حال مددجویان و اینکه بخشی از پرداختی اجاره بها به آن‌ها تحمیل نشود و اضافه هزینه‌ای برای ما و مددجویان صورت نگیرد، این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپا شود.

وی افزود: از طرفی تمهیدات برپایی نمایشگاه در این محل چه از لحاظ غرفه برای غرفه داران و چه از لحاظ پارکینگ و مسائل دیگر برای بازدیدکنندگان محیا است، لذا برای اینکه اینگونه نمایشگاه‌ها در اذهان عمومی نهادینه شود، باید تبلیغات بیشتری انجام شود. تجربه برپایی این نمایشگاه در این محل باعث شد تا در سال آینده با تجربه بهتر و اقدامات بیشتری جهت برپایی نمایشگاه اشتغال مددجویان توانمند شده کمیته امداد عمل کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام اینکه در پایان برپایی نمایشگاه اکثر محصولات مددجویان خریداری می‌شود، گفت: کمیته امداد این محصولات را خریداری و با روش خود اقدام به فروش آن‌ها خواهد کرد، لذا از این بابت هیچ نگرانی برای غرفه داران نیست، چرا که در کنار خرید محصولات، در صورت لزوم یارانه هم به غرفه داران داده خواهد شد تا شخصی متضرر از این نمایشگاه خارج نشود.

فتاح با در پاسخ به این سوال که بسیاری از افراد تحت پوشش کمیته امداد پس از وقوع سیل در استان‌های سیل زده کشور شغل خود را از دست دادند و کمیته امداد در قبال این موضوع چه اقداماتی را انجام خواهد داد؟ گفت: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد بودند، اگر وام خود اشتغالی از کمیته گرفتند؛ به آن‌ها برای پرداخت اقساط مهلت جدیدی داده شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: با اعلام هیئت دولت، افرادی که در زمینه زمین، دام و سایر مسائل مربوط به اشتغالشان متضرر شدند، وام بلاعوضی اهدا خواهد شد و در کنار آن کمیته امداد هم تا سقف ۳۰ میلیون تومان به خسارت دیدگان تحت پوشش خود وام خواهد داد که این میزان وام در شرایط استثنایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان هم افزایش خواهد یافت، تا ضرر وارده به آنان جبران شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار