خروج اعتراض‌آمیز نماینده آمریکا از نشست خلع سلاح سازمان ملل به ریاست ونزوئلا

نماینده آمریکا در اعتراض به واگذاری ریاست دوره‌ای نشست خلع سلاح سازمان ملل به ونزوئلا، این نشست را ترک کرد.

خروج اعتراض‌آمیز نماینده آمریکا از نشست خلع سلاح سازمان ملل به ریاست ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نماینده ویژه آمریکا امروز (سه‌شنبه) نشست خلع سلاح سازمان ملل را در اقدامی اعتراض‌آمیز به واگذاری ریاست دوره‌ای این نشست به ونزوئلا، ترک کرد.

سال گذشته نیز نماینده ویژه آمریکا در امور خلع سلاح در اقدامی مشابه در اعتراض به واگذاری ریاست این نشست به سوریه، این نشست را ترک کرد.

رابرت وود، سفیر آمریکا در امور خلع سلاح پس از ترک این نشست در جمع خبرنگاران در ژنو اعلام کرد: ما مجبوریم نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از ریاست چنین کشور‌هایی در مجامع بین‌المللی بکار بگیریم.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعا کرد نماینده خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، باید در این مجمع حضور داشته باشد، در حال حاضر بر میز ریاست بنشیند، دولت سابق (نیکلاس) مادورو در اصل از بین رفته، اما نمی‌خواهد تسلیم شود.

مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا همچنان کنترل دولت را در اختیار دارد و سردسته مخالفان این کشور را عروسک خیمه شب بازی واشنگتن می‌داند. رئیس جمهور ونزوئلا همچنین تحریم‌های یکجانبه آمریکا را عامل بحران اقتصادی و انسانی در کشورش می‌داند.

شایان ذکر است، آمریکا به همراه حدود ۵۰ کشور جهان، در اقدامی مداخله‌جویانه خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته است. این در حالی است که مردم و ارتش این کشور از رئیس‌جمهور و دولت قانونی‌شان حمایت می‌کنند. اخیرا تلاش‌های گوایدو برای شورش نظامی و کودتا در ونزوئلا به منظور برکناری مادورو به شکست کشیده شد. مادورو پس از اقدام شکست خورده گوایدو، در یک پایگاه نظامی حاضر شد و بر اتحاد بین دولت و ارتش ونزوئلا تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
کی اینها را پدر برای بعصی از کشورها و پدر خوانده برای بعضی دیگر از کشورها تعیین کرده
آخرین اخبار