به دلیل ادامه تنش‌ها میان واشنگتن-آنکارا

آمريکا آموزش خلبانان ترکيه‌ای را به تعليق درمی‌آورد

آمریکا قصد دارد آموزش خلبانان اف-۳۵ ترکیه را به علت اختلاف نظر با این کشور در خصوص توافق خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به تعلیق دربیاورد.

آمريکا آموزش خلبانان ترکيه‌ای را به تعليق درمی‌آوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا قصد دارد آموزش خلبانان اف-۳۵ ترکیه را به علت اختلاف نظر با این کشور در خصوص توافق خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به تعلیق دربیاورد.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: در حالیکه ترکیه با وجود مخالفت آمریکا به تلاش‌های خود برای خرید سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه ادامه می‌دهد دولت آمریکا هم در حال بررسی تعلیق برنامه آموزش خلبانان ترکیه برای به پرواز درآوردن جنگنده‌های اف-۳۵ است.

منابع مطلع از مشارکت ترکیه در برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ به خبرگزاری رویترز گفته‌اند دولت آمریکا هنوز تصمیم نهایی را در خصوص تعلیق آموزش خلبانان ترکیه‌ای اتخاذ نکرده است، اما در حالی که تنش میان ترکیه و آمریکا به عنوان دو کشور هم‌پیمان ناتو روز به روز به علت اقدام ترکیه مبنی بر خرید سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ تشدید می‌شود مقام‌های دولت آمریکا با جدیت بیشتری در حال بررسی تعلیق آموزش خلبانان ترکیه هستند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه هم روز بیست و دوم ماه می‌ گفت گروهی از نظامیان این کشور در روسیه در حال آموزش برای استفاده از سیستم دفاعی اس-۴۰۰ هستند. وی گفت ممکن است گروهی از نظامیان روس در چارچوب این برنامه به ترکیه سفر کنند.

خلبانان ترکیه در حال حاضر در مقر هوایی لوک اِیر در آریزونا در حال آموزش هستند.

وزارت دفاع آمریکا و همچنین وزارت امور خارجه این کشور تاکنون از اعلام مواضع خود در خصوص تعلیق برنامه آموزش خلبانان ترکیه‌ای خودداری کرده‌اند. اما مقام‌های دولت آمریکا می‌گویند اگر ترکیه بخواهد سامانه اس-۴۰۰ را از روسیه دریافت کند آمریکا در چارچوب قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم، تحریم‌ها ضد ترکیه را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار