دو عضو خارجی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان که بر اساس تفاهم میان حکومت افغانستان و سازمان ملل متحد و طبق ماده ۱۳ قانون تعدیل شده انتخابات برای این کمیسیون معرفی شده‌بودند، آغاز به کار کردند.

دو عضو خارجی کمیسیون انتخابات افغانستان آغاز به کار کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دو عضو خارجی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان که بر اساس تفاهم میان حکومت افغانستان و سازمان ملل متحد و طبق ماده ۱۳ قانون تعدیل شده انتخابات برای این کمیسیون معرفی شده‌بودند، آغاز به کار کردند.

خانم الوینا و احمد اسحاق احسن، افرادی هستند که کار خود را به عنوان اعضای بین‌المللی کمیسیون انتخابات افغانستان آغاز کرده اند.

در بند ۱۰ ماده ۱۳ قانون تعدیل‌شده انتخابات افغانستان آمده است: «به منظور تامین شفافیت بیشتر در پروسه انتخابات، حکومت می‌تواند، در تفاهم با سازمان ملل متحد، دو نفر از متخصصان بین‌المللی امور انتخابات را به عضویت کمیسیون، بدون حق رای تعیین نماید.»

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان در این رابطه گفت: اعضای بین‌المللی در نشست‌های این کمیسیون شرکت می‌کنند و در مورد برنامه‌ها و ایجاد پالیسی‌ به این نهاد مشورت می‌دهند.

ابراهیمی افزود که این اعضا حق اشتراک در نشست‌های کمیسیون انتخابات را بدون داشتن حق رای دارند.

احمد اسحاق احسن شهروند کنیا است و هشت سال به‌عنوان رئیس کمیسیون انتخابات آن کشور کار کرده‌است. خانم الوینا نیز شهروند بلغاریا است و تجربه‌ای چهار ساله در امور انتخاباتی و ریاست کمیسیون انتخابات کشورش دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.