تعداد متوفیان حوادث رانندگی در استان مرکزی در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصدکاهش یافته است.

کاهش ۳۶ درصدی متوفیان حوادث رانندگی در استان مرکزی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فرمانده انتظامی استان مرکزی از کاهش ۳۶ درصدی متوفیان حوادث رانندگی در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

سردار کیومرث عزیزی رفتار ترافیکی را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه یافتگی در یک جامعه خواند و افزود: دارا بودن نظام ترافیکی ایمن و کارآمد به عنوان یک عامل زیربنایی و زیرساختی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و تحقق بهینه این مهم در استان مرکزی با توجه به موقعیت راهبردی استان در عرصه ملی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی نگرانی و تالم خانواده قربانیان حوادث رانندگی و هزینه کرد منابع ملی در سوانح رانندگی را از آثار منفی نابسامانی ترافیکی عنوان کرد و ادامه داد: بازخوردگیری‌های متعدد بر نوع رفتار ترافیکی یک جامعه همواره نشان دهنده آن بوده است که این گونه رفتار تاثیری فراگیر بر زندگی و سرنوشت کلیه افراد جامعه به همراه داشته و از این رو پلیس در برنامه ریزی‌های خود همواره بر افزایش شاخص‌های امنیت ترافیکی و کاهش سوانح کشته شدگان و مصدومان ناشی از تصادفات تاکید می‌کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اثربخشی برنامه‌های فرهنگی و ابزار‌های نظارتی در کاهش سوانح رانندگی از ابتدای سال جاری در استان گفت: در دو ماهه نخست امسال میزان کشته شدگان سوانح رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد کاهش داشته که تعداد ۵۱ نفر در این سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: در حوزه برون شهری این میزان کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل برابر با ۴۵ درصد بوده که تعداد ۳۷ نفر در محور‌های مواصلاتی استان جان باخته اند و در حوزه درون شهری نیز تعداد ۱۴ نفر در درون شهری جان خود را از دست داده اند.

سردار عزیزی در ادامه معطوف ساختن توجه شهروندان به اهمیت تأثیر فرهنگ ترافیک بر کاهش سوانح رانندگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بسیاری از مشکلات مربوط به ترافیک، نشات گرفته از عدم آگاهی، نداشتن آموزش کافی و فقدان وجدان اجتماعی نسبت به حقوق دیگر شهروندان است که بایستی آموزش فرهنگ ترافیک به فرزندان توسط خانواده به خصوص والدین با هدف تثبیت و اصلاح رفتار ترافیکی از سوی سازمان‌های مسئول با جدیت بیشتری صورت پذیرد.
انتهای پیام / الف

حوادث رانندگی در جاده‌های استان کاهش یافت.

 

برچسب ها: اخبارپلیس ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.