فضای مجازی بستری مناسب برای نشان دادن دردهای مردم مظلوم فلسطین

در آستانه روز جهانی قدس و در قالب گزارشی به ظرفیت مناسب فضای مجازی برای سر دادن فریاد مظلومیت مردم فلسطین پرداخته‌ایم.

فضای مجازی بستری برای سر دادن فریادهای ضدصهیونیستی و ضداستکباری استبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر بخواهیم برای عبارت "یک انسان با تقوا جهانی را تغییر می‌دهد" در دوران معاصر، مثالی بزنیم که افراد جامعه و مردم جهان حضورش را درک کرده‌باشند، بدون شک آن شخص امام خمینی(رحمه الله علیه) است؛ حضرت امام روح الله(ره)، این عالم با تقوا و ربانی، بیش از چهار دهه پیش، بذری کاشت که امروز همان بذر به درخت تنومندی بدل شده است؛ به طوری که مشاهده می‌کنیم هم‌اکنون جمهوری اسلامی به عنوان قدرت برتر منطقه و حامی بلامنازع مستضعفین در سراسر جهان شناخته می‌شود.

البته طرح این موضوع که امام خمینی(ره) مبارزات خود در راستای برچیدن نظام طاغوت و استقرار نظام جمهوری اسلامی را چگونه آغاز نمود و در این مسیر چه سختی‌هایی را متحمل شد تا ثمره آن را در بهمن پنجاه و هفت ببیند، فرصت و مجال بیشتری برای توضیح و واکاوی می‌طلبد که این موضوع باشد برای فرصت و وقتی دیگر؛ اما آنچه در این گزارش قصد پرداختن به آن را داریم مربوط به یکی از اقدامات بزرگ و بین‌المللی معمار کبیر انقلاب اسلامی است و آن نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز جهانی قدس است.

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانانش به هم بپیوندند. امروزه و با گذشت چهار دهه از این اقدام تاریخی حضرت امام(ره) شاهد این هستیم که علاوه بر کشور عزیزمان ایران، در بیش از ۸۰ کشور جهان راهپیمایی روز قدس با حضور میلیون‌ها انسان آزاده برگزار می‌شود و همین امر نمونه‌ای از تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان است.

فضای مجازی بستری برای سر دادن فریادهای ضدصهیونیستی و ضداستکباری است

رژیم صهیونیستی حدود هفتاد سال است که  جنایت و کشتار علیه مسلمانان فلسطین را عادت خود پنداشته و از هیچ اقدامی در این خصوص دریغ نکرده است. همچنین در این بین وقتی می‌بینیم که نهادها و سازمان‌های بین المللی مدعی حقوق بشر و کشورهای مدعی آزادی و دموکراسی، در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس سکوت حمایت‌گونانه در پیش گرفته‌اند، بیش از پیش به این نکته پی می‌بریم که ادعاهای این نهادها و کشورها در زمینه حقوق بشر و آزادی شوخی‌ای بیش نیست.

اگر بخواهیم تنها  چند مورد از جنایات و کشتارهای رژیم غاصب اسرائیل در این دوران علیه مردم مظلوم فلسطین را بیان کنیم می‌توانیم به جنایاتی همچون دیر یاسین، جنایت اردوگاه البرج الشمالی، اللد و الرمله، الطنطوره، کشتار حولا، جنایت صبرا وشتیلا، کشتار قانا در سال ۲۰۰۶ و ده‌ها مورد کوچک و بزرگ از این قبیل اشاره کرد.

آنچه در این میان مسلّم است، این است که رژیم صهیونیستی زودتر از آنچه که خود و هم‌پیمانان و متحدانش فکر کنند، طعم نابودی را خواهد چشید و این امر قطعاً رخ خواهد داد و در آن شکی نیست.

ما مردم ایران اسلامی، در طول چهار دهه‌ای که از انقلاب اسلامی‌مان سپری شده است، هرگاه و در هرکجای این جهان که ندای مظلومی را شنیده‌ایم، به یاری او شتافته‌ایم و این کمک به طور ویژه در خصوص مسئله فلسطین وجود داشت و مردم کشورمان در شرایط گوناگون همواره در کنار مردم غزه و فلسطین بودند و هستند.

در این میان چندسالی است که با ظهور و گسترش شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز، عموم مردم و به طور خاص‌تر جوانان فعال در فضای مجازی کشورمان، سعی کردند به مناسبت‌های مختلف، در سر دادن ندای مظلومیت مردم فلسطین به جهانیان نقش‌آفرینی کنند؛ این که گفته می‌شود هر جوان مؤمن انقلابی در فضای مجازی، خود به مثابه یک رسانه است، همین است؛ برای مثال در موضوع فلسطین و جریان مقاومت، هرکسی با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد باید در راستای احقاق حق و سردادن فریاد مظلومیت مردم فلسطین ایفای نقش کند. این نقش‌آفرینی جوانان در فضای مجازی در این حوزه، در کنار حضور در راهپیمایی‌ها و تجمعات ضدصهیونیستی، تاثیری دوچندان و مضاعف دارد.

فضای مجازی بستری برای سر دادن فریادهای ضدصهیونیستی و ضداستکباری است

فضای مجازی در صورت عدم حضور موثر جوانان مؤمن کشورمان، می‌تواند به عرصه جولان دشمنان و منافقان بدل شود، اما اگر در همین فضا عموم جوانان انقلابی به صورت پررنگ حضور پیدا کنند، شاهد غلبه بر دشمن و رسواسازی جریان رسانه‌ای ضدانقلاب خواهیم بود؛ البته در همین سال‌های اخیر شاهد حضور جوانان انقلابی در این فضا بوده‌ایم و امروزه فضای مجازی به بستری برای سر دادن فریادهای ضدصهیونیستی و ضداستکباری تبدیل شده است اما انتظار ما بیش از این است و امید آن می‌رود تا روز به روز فضای سایبر دشمن‌شکن‌تر شود.

فردا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال و مصادف با روز جهانی قدس است؛ مطمئناً مردم کشورمان همچون گذشته و با دهان روزه با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی روز قدس، نشان خواهند داد که کماکان در کنار مردم مسلمان فلسطین هستند و فریاد انزجار در قبال رژیم خونخوار صهیونیستی را در سراسر ایران اسلامی فراگیر خواهند داد.

گزارش از امیرحسین جلیلوند

انتهای پیام/

برچسب ها: روز قدس ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
لانه عنکبوتی اسراییل به زودی ازبین خواهد رفت انشاا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر رژیم صهونیستی کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
وعده خدا صدق است به زودی ودر آینده ای بسیار نزدیک صهیونیست ها خا نه های خود را که سست تر از خانه ی عنکبوت است را به دست خودشان باید خراب کنند ومظلومین فلسطین خانه های خود را بر اساس موازین اسلام ناب محمدی خواهند ساخت.