راه اندازی فاز اول قطار شهری کرمانشاه طی ۱.۵ سال آینده

شهردار کرمانشاه گفت : فاز اول قطار شهری کرمانشاه طی ۱.۵ سال آینده قابل راه‌اندازی است.

 به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (۸ خرداد) برگزار شد، با اشاره به پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری که در حوزه عمران شهری در کرمانشاه وجود دارد، گفت : قطار شهری یکی از مهمترین پروژه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران در کرمانشاه است که در دو فاز در حال احداث است و بخش زیادی از کار‌های فاز اول آن به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه فاز اول از مسیر میدان آزادی تا ابتدای کارمندان به طول ۶.۴ کیلومتر در حال اجراست، گفت : فعلا برای این مسیر دو توقف در نظر گرفته شده که یک توقف آن در میدان آزادی به عنوان مرکز تجاری شهر اهمیت بسزایی دارد.

به گفته شهردار کرمانشاه، توقف‌های دیگری هم برای این مسیر در آینده پیش‌بینی شده است.

طلوعی اعتبار پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی فاز اول قطارشهری کرمانشاه را ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: فاز اول ظرف مدت یک تا ۱.۵ سال دیگر قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی یکی دیگر از جاذبه‌های سرمایه‌گذاری شهر کرمانشاه را احداث دریاچه گردشگری در مسیر رودخانه"چم‌بشیر" اعلام کرد.

شهردار کرمانشاه گفت: رودخانه چم‌بشیر از طاقبستان سرچشمه می‌گیرد و می‌توان در مسیر آن دریاچه‌ای با هدف ایجاد تفرجگاه و جذب گردشگران احداث کرد.

طلوعی با اشاره به اینکه مطالعات احداث این دریاچه انجام شده، گفت: می‌توان در حاشیه این دریاچه رستوران، کافی شاپ، سایر خدمات گردشگری و ... را راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه تله‌کابین نیز آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران هستیم، خاطرنشان کرد: اگرچه شهرداری در حال راه‌اندازی بخش مبدا تا مقصد پروژه است، اما برای سایر موارد مانند تفرجگاه در ارتفاعات، خدمات ابتدا و انتهای مسیر و... نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

قطار شهری یکی از مهمترین پروژه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران

 

برچسب ها: شورای شهر ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار