واکنش انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو به ادعای انجمن واردکنندگان خودرو؛

نمی‌توان گواهی ترخیص خودرو‌ها را با نرخ سال ۹۲ صادر کرد

احمدی در واکنش به ادعای دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: نمی‌توان گواهی ترخیص خودرو‌ها را بر اساس نرخ سال ۹۲ صادر کرد.

نمی‌توان گواهی ترخیص خودرو‌ها را با نرخ سال ۹۲ صادر کردسید امیر احمدی، دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به ادعای دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مبنی بر عدم همکاری این نهاد برای ترخیص خودرو‌های وارداتی اظهار کرد: این انجمن وظیفه صدور گواهی لازم برای خودرو‌هایی که از گمرک ترخیص شده و می‌خواهند پلاک گذاری شوند بر عهده دارد.

وی افزود: برای اینکه خودرو‌های وارداتی بتوانند از گمرک ترخیص شوند نیازمند دریافت چندین گواهی از مرکز اسقاط خودرو‌ها و بازیافت هستند که براساس نوع موتور خودرو این گواهی‌ها ۴ تا۸ است.

احمدی با اشاره به اینکه این صنف تقریباً ۲ سالی است که از کار افتاده و دیگر کاری انجام نمی‌دهد، گفت: متاسفانه به علت اینکه مدتی است واردات خودرو ممنوع شده ستاد اسقاط خودرو و بازیافت نیز از فعالیت باز مانده است و این امر موجب تعدیل نیرو و همچنین راکد ماندن سرمایه شده است.

وی بیان کرد: با توجه به گذشت حدود یک ماه و نیم از زمان ترخیص خودرو‌های وارداتی از گمرک؛ حالا دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید که مراکز اسقاط خودرو در صدور گواهی کوتاهی می‌کند.

دبیر انجمن اسقاط خودرو و بازیافت ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ ارز و واردات خودرو‌ها با نرخ ارز دولتی، قیمت بسیاری از خودرو‌های وارداتی افزایش یافته است به طور مثال اگر در سال ۹۲ سانتافه ۱۵۰ میلیون تومان بود در حال حاضر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، اما نکته قابل توجه اینجاست که دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از ما می‌خواهد تا گواهی ترخیص این خودرو‌ها را با نرخ سال ۹۲ صادر کنیم که به نظر می‌رسد به دور از انصاف و حتی به دور از منطق اقتصادی است.

وی در پاسخ به این سوال که هر گواهی چه مبلغی را شامل می‌شود، ادامه داد: در آن زمان یعنی سال ۹۲ صدور هر گواهی ۲ تا دو و نیم میلیون تومان هزینه در برداشت که هم اکنون با توجه به نوسانات، تورم و نرخ ارز در کشور دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از ما می‌خواهد تا با نرخ سال ۹۲ برای آن‌ها گواهی صادر کنیم که ممکن و میسر نیست، زیرا ما نیرو‌های انسانی بسیار زیادی را تعدیل و تمام سرمایه خود را از دست داده‌ایم وخودروی فرسوده ایی دیگر به این قیمت نمیتوان اسقاط و خریداری کرد.

دبیر انجمن صنفی اسقاط خودرو‌های استان خراسان رضوی بیان کرد: آقای دادفر بار‌ها در نامه‌های مختلفی بر موضوع عدم همکاری ستاد اسقاط خودرو برای ترخیص خودرو‌های وارداتی و پلاک‌گذاری آن‌ها تأکید کردند، اما امیدوارم صدای ما نیز به گوش آن‌ها برسد که سرمایه ما از دست رفته و تقریباً ۱۰۰ درصد اموال خود را متضرر شدیم، ولی آمادگی همکاری و ارایه حواله اسقاط با قیمت کارشناسی شده و معقول را داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار