اگر جامعه‌ای دچار اسراف شود رو به افول می‌رود

نماینده، ولی فقیه در گیلان اسراف را سبب بلا و منشا فساد در هر جامعه‌ای عنوان کرد و گفت: اگر جامعه‌ای دچار اسراف شود روبه افول می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در جلسه تفسیر آیه‌های ۸۰ و ۸۱ سوره حجر قرآن با اشاره به اینکه اسراف سبب بلا و منشا فساد در هر جامعه‌ای است گفت: اگر هر جامعه دچار اسراف شود روبه افول می‌رود.
وی، قناعت را کم مصرف کردن و درست مصرف کردن توصیف کرد و افزود: اگر کسی قناعت نکند و اسراف داشته باشد همیشه دست گدایی به طرف دیگران دراز می‌کند.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه انسان در مصرف نباید زیاده روی کند، بیان کرد: یکی از عوامل ناسلامتی و بیماری‌ها درست مصرف نکردن و زیاده روی در مصرف است.
آیت الله فلاحتی، روزه را تمرین کم مصرف کردن و درست مصرف کردن دانست و تصریح کرد: خدای متعال در قرآن؛ اسراف را منشا فساد در روی زمین می‌داند و آدم‌های اسراف کار مفسد هستند.
وی با بیان اینکه یکی از مواردی که مشکل انسان با آن برطرف می‌شود نماز است، خاطرنشان کرد: نماز و توسل به اهل بیت (ع) گره گشاست و به یقین بدانید اهل بیت (ع) حاجت نیازمندان را برآورده می‌کنند و کسی دست خالی بر نمی‌گردد.
نماینده، ولی فقیه در گیلان، سجده را نزدیک‌ترین حال انسان به خدا ذکر کرد و یادآور شد: سجده تواضع ظاهری به قبله است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه صرف پشیمانی در توبه کافی نیست، تصریح کرد: انسان در توبه باید به خدای متعال ایمان بیاورد.
وی، لجاجت را سبب بیچارگی انسان لجوج دانست و اضافه کرد: امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید؛ لجاجت عقل انسان را سست و نابخرد می‌کند و انسان لجوج را کسی نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/آ

سجده نزدیک‌ترین حال انسان به خداست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.