دعوت مسئولان علمی کشور از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس

مسئولان علمی کشور مردم و به ویژه جوانان را به حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس مسئولان کشور در پیام‌هایی از مردم و جامعه علمی به خصوص جوانان دعوت کردند تا در راهپیمایی عظیم این روز مهم شرکت کنند.

روز قدس نماد آزادی‌خواهی، عدالت و حمایت از مظلومان است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در پیامی، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، میراث ماندگار و اثرگذار حضرت امام خمینی (ره)، دانشگاهیان سراسر کشور را به حضور گسترده در راهپیمایی دشمن‌شکن روز جهانی قدس دعوت کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:
روز جهانی قدس یادآور مسئولیت دولت‌ها و ملت‌های اسلامی در مقابل دشمنان خدا و مردم مظلوم فلسطین و ضرورت بیداری و بصیرت همراه با تجهیز و تقویت توان نیروی مسلمانان در ابعاد مختلف است. روز قدس نماد آزادی‌خواهی، عدالت و حمایت از مظلومان در برابر غاصبان و زورگویان و متجاوزان است. روزی که مومنان و مسلمانان روزه‌دار یک صدا، ندای مظلومیت مسلمانان فلسطین اشغال شده را به گوش جهانیان می‌رسانند.
تدبیر هوشمندانه‌ای که از جمله مواریث ماندگار و اثرگذار قائد عظیم‌الشان و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران است، پیامی واضح به مستکبران و ظالمان داده است که برتری کشور‌های اسلامی در موازنه قوا به‌خصوص در عرصه حفاظت از هویت و موجودیت خود می‌بایست به گونه‌ای طراحی و راهبری شود که ترس از قدرت اسلام و اقتدار مانع از هرگونه اقدام به تعدی و تجاوز و حتی تصور آن از سوی دشمنان باشد.

مردم ایران به عنوان پرچم‌داران اسلام انقلابی و بر اساس موقعیت استراتژیک و امکانات و ظرفیت‌های خاص کشور خود و با توجه به آثار و برکات انقلاب اسلامی، الهام‌بخش بیداری و حضور در صحنه بسیاری از مسلمانان جهان بوده است و همه ساله در جمعه آخر ماه مبارک رمضان با نمایش کارکرد اجتماعی اسلام به عنوان مظهر تلفیق دین و سیاست، زمینه خیزش عمومی جهان اسلام را در برابر دشمنان به‌خصوص اسرائیل غاصب فراهم می‌نماید.

تلاش برای آزادی قدس عزیز نماد آرمان‌خواهی و حق‌طلبی و نفی سلطه از کشور‌های اسلامی است. جامعه دانشگاهی کشور همچون همیشه، در کنار سایر اقشار ملت مسلمان ایران در راهپیمایی بزرگ و دشمن شکن روز جهانی قدس شرکت خواهند نمود و با پیروی از مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری مدظله العالی به وظیفه ملی و اسلامی خود در ماه صیام به نحو شایسته عمل نموده و در صحنه سیاسی‌-عبادی قیام علیه صهیونیسم جهانی حضوری چشمگیر و حماسی خواهند داشت.

فلسطین و قدس شریف، چراغ نجابت و آزادگی است

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان نیز، در بیانیه ای، از سرآمدان، دانشمندان، فناوران و فعالان شرکت های دانش بنیان و مردم شریف ایران برای حضوری دوباره در این راهپیمایی دعوت کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: 

با درود به پیشگاه ملت شریف ایران، دانشمندان، فناوران و فرهیختگان؛

از اینجا تا «قدس» راه درازی نیست. از اینجا؛ «ایران»، تا آرمان های انسانی و مسلمانی، فقط چند کوچه و خیابان، فاصله است. اصالت و شرافت، گام های پایدار بشریت اند. بزرگواری، با زور و تزویر حاصل نخواهد شد. فلسطین و قدس شریف، چراغ نجابت و آزادگی است. هر یک از ما همچون آیینه ای بی غبار، خواهیم توانست که این نور بی پایان را بازتاب دهیم و چشم و دل جهان را روشن کنیم.

حضور و ظهور هر یک از هم وطنان فرهیخته و روشن ضمیر در روز قدس، دنیای به خاکستر نشسته از تهدید و ترس را به سوی روشنایی فلسطین عزیز سوق خواهد داد و آدمیان را دمی به آسایش و آرامش دین صلح دعوت خواهد کرد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان ، از همه سرآمدان، دانشمندان، فناوران و نوآوران و شرکت های دانش بنیان و مردم شریف ایران دعوت می کند تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به روز قدس مزین است، پای در پیشگاه تکلیف انسانی و اسلامی شان بگذارند و با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خشتی بر سازه سترگ آزادگی و سرفرازی بگذارند.

روز قدس، چراغی هدایتگر برای تمامی آزادی خواهان جهان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی از دانشگاهیان این دانشگاه برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.
متن پیام دکتر طهرانچی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‌‏اند

روز قدس، یادگار ماندگار حضرت امام خمینی (ره)، ابتکاری بی‌‏بدیل و الگوی مسلمانان در دفاع از ملت ستمدیده فلسطین و یادآور جنایت غاصبانی است که آشکارا کرامت انسانی را هدف نیات شوم و شیطانی خود قرار داد‏ه‏‌اند.

روز قدس، چراغی هدایتگر برای تمامی آزادی خواهان جهان است که از هرگونه ظلم و ستم به تنگ آمده‏‌اند و این روز یادآور تحقق وعده الهی برای برقراری عدالت و مقابله با زورگویان و متجاوزان است.

بی‌‏تردید شکل‏‌گیری رژیم جعلی صهیونیستی، حرکتی فریبکارانه و حیله‌‏گرانه از سوی استکبارجهانی با هدف رفع تکلیف از مسئولیت‌های خود پس از جنگ جهانی بود که بیش از شش دهه است این غده سرطانی عامل اختلاف و بر هم زدن امنیت و آرامش ملت‌های منطقه شده است.

در شرایط کنونی که آمریکای جهانخوار با حمایت‌‏های بی‌‏دریغ از صهیونیست‌ها و با همکاری برخی دولت‌های مرتجع منطقه به دنبال تحمیل نقشه شومی دیگر به خاورمیانه تحت عنوان "معامله قرن" است و طی ماه‏‌های اخیر فلسطینی‏‌های رانده شده از سرزمین‏‌های اشغالی به دنبال احقاق حقوق اولیه خود هستند، اما این معامله نشانگر تداوم سناریوی جعلی و پوسیده چند دهه اخیر برای تثبیت موقعیت رژیمی زورگوست که بزرگترین ناقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر است.

متأسفانه نهادهای بین‌المللی و جامعه بین‌الملل طی این سال‌ها تلاش کرده‏‌اند با نقض حقوق بین‌الملل و برخوردهای دوگانه، موجودیت رژیم صهیونیستی را تصمیمی قانونی نمایش دهند و تعیین حق سرنوشت ملت فلسطین برخود را نادیده گیرند، اما تدبیر هوشمندانه امام خمینی (ره) عامل مؤثری در خنثی کردن پذیرش چنین جنایتی علیه ملتی مبارز و آزادی‏خواه شد و امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد آن هستیم که در سراسر جهان، غیرمسلمانان نیز در کنار مسلمانان ندای حق طلبی مردم فلسطین را فریاد می‌‏زنند تا آدم‌کشی و نژادپرستی رژیم صهیونیستی نزد افکارعمومی در پشت دسیسه‏‌ها و توطئه‌‏های حامیان اشغالگران قدس پنهان نگردد.

مطمئناً جامعه دانشگاهی کشور به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی همچون سالیان گذشته در حمایت از آرمان قدس شریف و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، حضوری چشمگیر و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس خواهند داشت.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام حمایت از ملت ستمدیده فلسطین از تمامی استادان، دانشجویان و کارکنان عزیز دانشگاه می‌‏خواهم پرشورتر از گذشته در دفاع از کرامت انسانی، آزادی، برابری همه ملت‌ها و رد جعل تاریخ از سوی صهیونیست‌ها، حضوری گسترده و دشمن شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشند تا پیام ملت آزاد و مستقل ایران باردیگر در منطقه و جهان طنین انداز شود.

مسلماً راهپیمایی روز جهانی قدس پاسخی واضح به یاوه‌‏گویی‌‏های استکبار جهانی و متحدانش در منطقه علیه ملت شریف و سربلند ایران خواهد بود.

روز جهانی قدس، فصل مشترک تمام آزادی خواهان جهان است

رئیس دانشگاه پیام‌نور از دانشگاهیان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد .

متن پیام بدین شرح است:
روز جهانی قدس، فصل مشترک تمام آزادی خواهان جهان است که همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در اقصی نقاط جهان و از جمله کشور ما ایران برگزار می شود.نامگذاری این روز توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ، نقش موثری در تقویت وحدت و انسجام ملت های مسلمان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم داشته است.

بدون شک، حضور وحدت بخش ملت مسلمان ایران اسلامی، همگام با سایر ملت های آزادیخواه جهان در راهپیمایی روز قدس، به صدور بیش از پیش پیام استقامت و پایداری می انجامد وبا این حضور گسترده به جهانیان نشان خواهیم داد که جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام فشارها و تحریم ها، با صلابتی بیش از سال های گذشته، همگام با مسلمانان جهان، در صحنه حضور یافته و پرده از جنایت ها و ددمنشی های مستکبران بر می دارد.
اینجانب به نوبه خود از جامعه دانشگاهی کشور به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور دعوت می نمایم، همگام با آحاد ملت با حضوری پرشوردر این راهپیمایی، بار دیگر همبستگی، صلابت و بیداری اسلامی را در دفاع از مردم آزادیخواه وستمدیده فلسطین به جهانیان نشان دهند.

روز قدس آرمان آزادی قدس در گرداب ستم‌ورزی غاصبان را زنده نگه می‌دارد

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز قدس، از هموطنان ایران اسلامی، عدالت خواهان و مسلمانان جهان و به ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان، دانشجومعلمان، تشکل‌های فرهنگیان و دانشجویی و دانش‌آموزی و بازنشستگان نظام تعلیم و تربیت دعوت کرد تا بار دیگر با حضوری عزتمند و پرشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.

در این پیام آمده است: روز قدس، نماد حق طلبی، آزادی خواهی و ظلم ستیزی با مستکبران جهان بالاخص رژیم غاصب اسرائیل است که توسط معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری شد تا نام فلسطین و آرمان آزادی قدس در گرداب ستم‌ورزی غاصبان و پیچ و خم زندگی دنیوی فراموش نشود.

در شرایطی که بیداری اسلامی در منطقه اوج گرفته و ترنم عدالت طلبی زمزمه ذهن‌های آگاه شده است، مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی با تأسی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری که فرمودند: «روز قدس امسال از هر سال مهم‌تر است چرا که آمریکا و برخی دنباله‌هایش با «معامله قرن» به‌دنبال به فراموشی سپردن مسأله فلسطین در جهان هستند که البته ناکام خواهند ماند»، به مانند سال‌های گذشته نیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بار دیگر جنایات ددمنشانه و کشتار دانش‌آموزان و کودکان توسط رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم و ورای هر نژاد و مذهب و ملیّتی از نسل‌کشی بی‌رحمانه اسرائیل منحوس و حامیان آن اعلام انزجار می‌کنند.

امروز «مقاومت» تنها راه آزادی قدس است و راهپیمایی روز قدس، عزم مصرانه امت اسلام و جهانیان را برای حمایت و تقویت از مقاومت مردم فلسطین نشان خواهد داد و ملت ایران نیز همچون همیشه با اعتقادی راسخ بر عهد خود در حمایت از مظلومان جهان استوار بوده و تحت رهبری عالمانه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، تا میسر شدن نابودی مستکبران جهانی به حمایت از مردم فلسطین و گروه‌های جهادی ادامه خواهند داد؛ لذا با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و گرامیداشت لیالی قدر از هموطنان عزیز ایران اسلامی، عدالت خواهان و مسلمانان جهان و به ویژه فرهنگیان، دانش آموزان، دانشجومعلمان، تشکل‌های فرهنگیان و دانشجویی و دانش آموزی، بازنشستگان نظام تعلیم و تربیت عزیز دعوت می‌کنم تا بار دیگر با حضوری عزتمند و پرشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب و منویات و ر هنمود‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همدل و همراه با سیاست‌های عدالت گستر و حق‌طلبانه رئیس‌جمهور در دولت تدبیر و امید در قبال مسأله فلسطین، از استکبار جهانی و جنایات رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی اعلام برائت و انزجار نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار