سرعت وزش باد در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل سبب کاهش کیفیت هوا شد.

سرعت وزش باد در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسیدمحمود دیانتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،: امروز نیز وزش باد شدید در شهر‌های شمالی استان ادامه داشت و در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شد.

وی افزود: تا ظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در فرودگاه زابل به ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۴۳۱ میکروگرم بر متر مکعب معادل سه برابر حد مجاز رساند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سایر شهر‌های شمال استان نیز وزش باد و گردوخاک امروز نیز ادامه داشت، گفت: وزش باد در شهر زهک موجب کاهش دید افقی شد.

دیانتی تصریح کرد: برخلاف ساعات ابتدای امروز، هم اکنون از سرعت وزش باد در زابل کاسته شده است و سرعت وزش باد حدود ۴۳ کیلومتر بر ساعت است.

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی انتظار می‌رود همچنان وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه در شهر‌های شمالی استان ادامه یابد. این شرایط در نوار شرقی و برخی نواحی مناطق غربی استان نیز با شدت کمتر روی می‌دهد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وزش این باد‌ها که سرعت آن‌ها در طول روز‌ها بیشتر است در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

انتهای پیام/گ

وزش باد درسیستان وبلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار