عمار حکیم: روز قدس مناسبت مهمی برای اتحاد در مخالفت با سرقت اولین قبله مسلمانان است

رئیس ائتلاف «اصلاح و سازندگی» عراق تاکید کرد روز قدس مناسبت مهمی برای اتحاد مسلمانان به منظور اتخاذ موضع واحد در مخالفت با سرقت اولین قبله آنان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمار الحکیم، رئیس ائتلاف «اصلاح و سازندگی» عراق، در بیانیه‌ای درباره برنامه‌های هدفمند رژیم صهیونیستی برای تغییر بافت جمعیتی شهر قدس و نیز توسعه شهرک‌سازی در این شهر هشدار داد.

بر اساس بیانیه دفتر رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی، الحکیم از سازمان‌های بین‌المللی و در صدر آن یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) خواست به مسئولیت خود در قبال اتفاقاتی که در شهر قدس رخ می‌دهد، عمل کنند.

رئیس ائتلاف «اصلاح و سازندگی» عراق افزود برگزاری روز جهانی قدس، مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مناسبت مهمی برای اتحاد و همبستگی پیروان دین اسلام و سایر ادیان آسمانی برای اتخاذ موضع واحد در مخالفت با سرقت و احتکار اولین قبله مسلمانان (بیت‌المقدس) و مخالفت با پایمال شدن حق باز پس‌گیری آن است.

الحکیم در ادامه از تمایل ملت‌های اسلامی و آزاده برای مشارکت در این تظاهرات میلیونی و بزرگ و سالانه روز قدس که امام امام خمینی (ره) برگزاری آن را خواستار شد و مسئله قدس را در وجدان‌های بیدار آزادگان جهان زنده نگه داشت، سپاسگزاری کرد.

او تصریح کرد قدس هویت اسلام و مسلمانان و پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند و همه تلاش‌ها برای تحریف آن دیر یا زود به شکست خواهد انجامید.

رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در ادامه درباره اجرای برنامه‌هایی برای تغییر ترکیب جمعیتی شهر قدس، توسعه شهرک‌سازی و تلاش برای تغییر هویت آن که ریشه در عمق تاریخ اسلام دارد، هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار