فناوری نوین 5G در هواپیماهای شرکت Gogo

یک شرکت هواپیمایی قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ میلادی هواپیما‌هایی مجهز به سیستم 5G را در ناوگان خود به کارگیری کند.

فناوری نوین 5G در هواپیماهای شرکت Gogoبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هواپیمایی گوگو-Gogo متعلق به صنایع هواپیمایی آمریکا قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ میلادی هواپیما‌هایی مجهز به فناوری اینترنت 5G را در ناوگان خدمات هوایی خود به کارگیری کند. این شرکت در تلاش است تا سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین اینترنت WiFi را در هواپیما‌های کوچک و جت‌های خصوصی تعبیه کند.


بیشتر بخوانید: هوآوی اولین تلویزیون 5G دنیا با کیفیت تصویر 8K را تولید می‌کند


شرکت Gogo برای تسهیل و فراهم ساختن شرایط دستیابی به سیستم 5G قرار است به زودی پروژه نصب ۲۵۰ آنتن مخابراتی در کشور‌های آمریکا و کانادا را شروع کند و این آنتن‌ها سیگنال‌های پشتیبانی ضروری برای برقراری ارتباطات 5G را در محل‌های پرواز هواپیما‌های گوگو ارسال می‌کنند. هم اکنون تعداد انگشت شماری از سیستم‌های دارای ارسال قابلیت 5G در آمریکا وجود دارد، ولی توانایی پشتیبانی از اینترنت مورد نیاز در هواپیما‌های Gogo را ندارند.

فناوری فوق پیشرفته اینترنت 5G تحولی شگرفت در دنیای ارتباطات و اتصالات اینترنتی است و گوگو با به کارگیری این فناوری شرکتی پیشگام در حوزه فعالیت حمل و نقل هوایی خواهد شد. نسل پنجم اینترنت که به «اینترنت اشیاء» معروف است، علاوه بر امکان برقراری ارتباط بین دستگاه‌هایی که از سوی انسان‌ها اداره می‌شود، دستگاه‌های هوشمند خودکار و مستقل مانند ربات‌ها را نیز به یکدیگر متصل می‌کند.

هواپیما‌های Gogo علاوه بر پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت (5G) از 4G و 3G نیز پشتیبانی می‌کند تا مسافرانی که دارای دستگاه‌های مجهز به فناوری 5G نیستند نیز اتصال به اینترنت محروم نشوند. این شرکت هواپیمایی آمریکایی برای اتصالی ایمن و بدون هرگونه قطی و وقفه در ارتباط علاوه بر آنتن‌های مخابراتی بر روی زمین از ماهواره‌های موجود در مدار زمین نیز سیگنال‌های پشتیبانی کننده 5G را دریافت می‌کند.

فناوری نوین 5G در هواپیماهای شرکت Gogo

یکی از مدیران ارشد شرکت Gogo گفت: قدم بعدی ما پس از راه‌اندازی ابتدایی اینترنت 5G در هواپیما‌های خود کمتر کردن ارتباط با زمین و اتصال بیشتر به ماهواره‌های موجود در مدار زمین است. زیرا این نوع از اتصال علاوه بر سرعت بسیار بیشتر، ایمنی بیشتری نیز دارد.

انتهای پیام/

 شرکت هواپیمایی Gogo سفر با هواپیماهای مجهز به فناوری 5G را امکان پذیر می‌سازد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار