عضو حزب کارگر: ترامپ لایق سفر به انگلیس و هیچ استقبالی نیست

املی ثورنبری، عضو ارشد حزب کارگر انگلیس، رئیس‌جمهور آمریکا را لایق سفر رسمی به این کشور ندانسته و گفت همزمان با حضور ترامپ، همه مخالفان علیه او دوشادوش یکدیگر به میدان خواهند آمد.

ترامپ لایق سفر به انگلیس و هیچ استقبالی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، املی ثورنبری، عضو ارشد حزب کارگر و وزیر خارجه دولت سایه انگلیس، رئیس‌جمهور آمریکا را لایق سفر رسمی به این کشور ندانسته و گفت همزمان با حضور ترامپ، همه مخالفان علیه او دوشادوش یکدیگر به میدان خواهند آمد.

املی ثورنبری با انتقاد از دعوت ترامپ و پهن کردن فرش قرمز برای او، افزود: «او رئیس‌جمهوری است که همه ارزش‌ها را نابود کرده است.»

این نماینده ارشد پارلمان انگلیس، ترامپ را نژادپرست و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی دانست و گفت: «ترامپ با طرح موسوم به معامله قرن، شانس تشکیل دولت فلسطین را از بین برده است.»

علاوه بر قشر‌های مختلف مردم ده‌ها گروه، سازمان، نهاد حقوق بشری، ضد جنگ و نژادپرستی تاکید کردند همزمان با سفر ترامپ، تظاهرات گسترده‌ای را علیه وی در خیابان‌های مرکزی لندن به راه خواهند انداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا به دعوت ملکه الیزابت قرار است دوشنبه سفر رسمی خود را به انگلیس آغاز کند.

سفر قبلی ترامپ به انگلیس نیز به علت موج گسترده مخالفت‌ها پس از سه بار تعویق به طور غیررسمی و برخلاف عرف رسمی در کاخ‌های بیرون از لندن برگزار شد. به گفته ناظران، در این سفر، بزرگترین تظاهرات ضد یک رئیس‌جمهور در تاریخ انگلیس به نام ترامپ به ثبت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار