چاووش اوغلو به جای اردوغان در نشست سازمان همکاری اسلامی در مکه شرکت کرد

وزیر خارجه ترکیه در چهاردهمین کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در مکه اعلام کرد امروز جهان اسلام نیاز دارد که موضع گیری یکپارچه‌ای در قبال مساله فلسطین داشته باشد.

چاووش اوغلو به جای اردوغان در نشست سازمان همکاری اسلامی در مکه شرکت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست کلیدی روز شنبه سازمان همکاری اسلامی در مکه شرکت نکرد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نماینده این کشور مهم منطقه خاورمیانه در نشست مکه بود.

وزیر خارجه ترکیه در چهاردهمین کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی در مکه مکرمه اعلام کرد: «امروز جهان اسلام نیاز دارد که موضع گیری یکپارچه‌ای در قبال مساله فلسطین داشته باشد.»

چاووش اوغلو گفت: «ما ملزم به حفظ وحدت و امنیت سوریه هستیم.»

وزیر خارجه ترکیه گفت: «هر معامله صلحی که بر اساس تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس نباشد از سوی کشور‌های سازمان همکاری اسلامی پذیرفته نمی‌شود.»

سفر اردوغان به عربستان می‌توانست به نخستین سفر وی به پادشاهی سعودی از زمان قتل بی رحمانه جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول تبدیل شود.

نشست سازمان همکاری اسلامی در مکه، سومین و آخرین نشست مهم به میزبانی عربستان سعودی ظرف یک هفته اخیر است که با هدف جلب حمایت کشور‌های عرب و اسلامی در برابر ایران به عنوان رقیب اصلی منطقه‌ای عربستان سعودی صورت گرفتند. ایران، اما همزمان روابط نزدیکی هم با ترکیه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار