محرومیت خاطیان بازی سپاهان و پرسپولیس مطالبه تمام ایران است

امروز برخورد با عاملان خشونت و درگیری در فوتبال مطالبه تمام ایران است و باید در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این مطالبات محقق شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی کشورمان نقطه تاریک فوتبال در فصل اخیر بود. دیداری که از همان ابتدا با کُری خوانی هواداران و پرتاب نارنجک تا حمله‌ تماشاگران به یکدیگر در پارکینگ مجموعه همراه بود.

اما سوال اصلی اینجا است که چه شخصی مسبب اصلی این مشکلات است و چرا آتش چنین جنجال‌ها و صحنه‌های دور از انتظار به ورزشگاه‌های کشورمان باز شد. صحنه‌هایی که سال‌ها پیش نیز در دیدار ۲ تیم در ورزشگاه آزادی آن هم به دلیل صحبت‌های دور از انتظار کادر فنی و بازیکنان ۲ تیم ایجاد شده و خشم هواداران را بر افروخته بود.

اظهارات بازیکن تیم فوتبال سپاهان را به یاد دارید؟ «به اصفهان نیایید خون به پا می‌شود» او با این جمله توانست جرقه شعله ور شدن آتش ۴۵ هزار نفری ورزشگاه نقش جهان اصفهان باشد و باعث شد تماشاگرانی مجروح شوند و تا آخر عمر فوتبال را با نفرت نگاه کنند.

سیاوش یزدانی اگر چه برای راضی کردن دل برخی از تیم‌ها و دلگرمی و خود شیرینی هواداران آن‌ها در آستانه نقل و انتقالات حرف‌هایی زد که آن را به حساب جوانی اش گذاشتند هر چند که او با ۲۷ سال سن در فوتبال جوان محسوب نمی‌شود، اما در این گزارش روی سخن ما با این بازیکن است؛ «آن‌ها آمدند، خون به پا شد، تاوانش را چه کسی می‌دهد؟»

اصلا از دست دادن یک چشم برای یک جام می‌ارزد؟ این جام و صد‌ها جام دیگر می‌تواند چشم کودکی را به او برگرداند؟ فوتبال جذاب‌ترین ورزش است چرا که مردم می‌توانند از دیدنش شاد بشوند و ۹۰ دقیقه لذت ببرند.

نقش بازیکنان و کادرفنی در تحریک تماشاگران بسیار حائز اهمیت بود و درست زمانی که امیر قلعه نویی در جریان بازی به نشانه اعتراض قصد داشت تیم خود را از زمین مسابقه خارج کند بار دیگر التهاب را به سکو‌ها برگردادند و امروز آیا بعد از دیدن صحنه‌های داوری و کارشناسی تمامی اتفاقات مورد اعتراض آیا کسی یقه قلعه نویی را می‌گیرد که چرا استادیوم را ملتهب کرد و یا برعکس آن در تهران آن زمان که بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس جو را متشنج کردند آیا کسی یقه آن‌ها را برای روشن کردن جرقه این تنش گرفت؟

تعدادی از خبرنگاران مهمان در بازی سپاهان و پرسپولیس تنها دارایی خود را که یک خودرو بود از دست دادند. جرم افرادی که در این دیدار خسارت دیدند چه بود؟ هیچ یک از این افراد نه برای درگیری آمده بودند و نه برای جنگ آن‌ها افرادی بودند که تنها وظیفه خود را انجام می‌داند و یا تماشاگرانی که برای تماشای دیدار به اصفهان رفته بودند و شاید گول این مثل قدیمی را خوردند که میهمان نوازی رسم ایرانی‌ها است.

ریشه این اتفاقات باید خشکیده شود و ایرادی وارد نیست اگر یک سرمربی یا بازیکن از یک فصل حضور در فوتبال محروم شود، اما صلابت را به فوتبال برگرداند و آن را مثل همیشه دوست داشتنی کند. امیدواریم فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی در مورد این بازی از دوست و رفیق بازی و همشهری بازی و پایتخت نشینی و ... دست بردارند و یکبار هم که شده برای سلامتی فوتبال رای بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
من پرسپولیسیم
آخرین اخبار