۱۴۲ هزار تن محصول گندم تحویل مراکز خرید استان بوشهر شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت بیش از ۹۵درصد محصول گندم استان بوشهر گفت: تاکنون کشاورزان ۱۴۲ هزار تن محصول گندم تحویل مراکز خرید ۷ گانه استان بوشهر داده‌اند.

142 هزار تن محصول گندم تحویل مراکز خرید استان بوشهر شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدتقی منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه برداشت گندم امسال رشد ۹ برابری نسبت به سال قبل داشته است اظهار داشت: تاکنون افزون بر ۱۴۲ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.

وی با بیان اینکه ۷ مرکز خرید در نقاط مختلف استان بوشهر برای خرید محصول گندم تعیین شده، تصریح کرد: این مراکز پس از تحویل محصول گندم کشاورزان در مدت کمتر از ۲۴ ساعت مبلغ خرید و هزینه حمل به حساب کشاورزان واریز می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت بیش از ۹۵ درصد محصول گندم استان بوشهر خاطر نشان کرد: میزان خرید گندم نسبت به ۱۶ هزار تن سال گذشته ۸۵۰ درصد افزایش دارد.

منوچهری با اشاره به اینکه تاکنون ۹۸ درصد هزینه خرید و حمل گندم به کشاورزان پرداخت شده است افزود: تاکنون افزون بر ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن بذر گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره شده است.

وی بیشترین برداشت محصول گندم را در دشتستان دانست و تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر در دشتستان قرار دارد و میزان خرید گندم از این شهرستان ثبت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: گندم دیم در هکتار یک‌هزار و ۲۵۰ کیلو و در مزارع آبی نیز سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هر هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به ثبت رسیده است.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ف

برداشت بیش از ۹۵درصد محصول گندم استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.