معدوم سازی ماهی‌های تلف شده قزل آلا در شهرستان جلفا

ماهی‌های تلف شده قزل آلا در شهرستان جلفا معدوم سازی شد.

معدوم سازی ماهی‌های تلف شده قزل آلا در شهرستان جلفابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر بهداشت مواد غذایی ویژه ایام ماه مبارک رمضان، نزدیک به ۱۳۰۰ کیلوگرم ماهی قزل آلا که در یکی از مزارع پرورش ماهی در شهرستان جلفا تلف شده بود توسط اکیپ‌های نظارتی اداره کل دامپزشکی استان کشف و بعد از طی مراحل قانونی معدوم سازی شد.

ابراهیمی صدر رئیس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی استان ، علت تلف شدن ماهی‌های قزل آلا را نبودن مدیریت صحیح و نقص در سیستم هوادهی دانست.

وی چشم‌های محدب و برآمده و براق بودن مردمک چشم ماهی و قرمز بودن رنگ آب اش ماهی را از ویژگی‌های ماهی تازه برشمرد و گفت: هر چه ماهی به فاسد شدن نزدیکت‌تر می‌شود چشم ماهی مسطح، براقی چشم از بین می‌رود و آبشش ماهی به رنگ قهوه‌ای تغییر می‌یابد.

وی با بیان اینکه ماهی منجمد بصورت فله‌ای عرضه نمی‌شود، افزود: ماهی منجمد باید با بسته بندی‌های خاص و دارای نشانه گذاری‌های اداره کل دامپزشکی، تاریخ صید، تاریخ تولید و تاریخ انقضا باشد.

ابراهیمی صدر گفت: شهروندان ماهی را فقط از مراکز مجاز عرضه گوشت ماهی که زیر نظر اداره کل دامپزشکی هستند تهیه کنند و از خودرو‌های سیاری که به عرضه ماهی تازه و یا منجمد در معابر و سطح شهر اقدام می‌کنند خودداری کنند.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان برای مقابله با سیارفروشی در سطح شهر، نیاز به همکاری سایر ارگان‌ها بخصوص شهرداری دارد و با متخلفان عرضه غیر بهداشتی ماهی به شدت برخورد می‌کند.

وی  مراکز مجاز عرضه و پرورش ماهی را در استان به ترتیب شهر‌های مراغه، میانه، سراب، اهر و جلفا اعلام کرد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.