مرتضوی: تمامی اختیارات «اشرف غنی» در دوره تمدید کاری او محفوظ است

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که هیچ محدودیتی برای اشرف غنی در دوره تمدید کار او تعریف نشده است.

مرتضوی: تمامی اختیارات «اشرف غنی» در دوره تمدید کاری او محفوظ استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به انتقادهای مطرح شده از عزل و نصب های اخیر اشرف غنی گفت: دوره کاری محمد اشرف غنی با حفظ اختیارات او تا تعیین رئیس جمهور جدید تمدید شده است.

وی اظهار داشت که بر اساس تصمیم دادگاه عالی، تمامی اختیارات رئیس جمهور در دوره تمدید کاری او محفوظ است.

مرتضوی افزود: با توجه به ماده ۱۰۴ قانون انتخابات هیچ محدودیتی برای کار رئیس جمهور تعریف نشده است.

در بند ششم این ماده آمده است: «هرگاه انتخابات تعلیق یا تعویق شود، اعضای عهده‌های انتخابی مندرج این قانون تا برگزاری انتخابات و اعلام نتایج آن به کار خود ادامه می‌دهند.»

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان بیان داشت که نمایندگان غزنی در مجلس نیز مطابق حکم همین ماده در پارلمان حضور دارند و از اختیارات گذشته برخوردار هستند.

گفتنی است که مهلت قانونی دولت اشرف غنی اول جوزا/ خرداد به پایان رسیده است اما دادگاه عالی افغانستان دوره کاری وی را تا زمان آغاز به کار رئیس جمهور جدید تمدید کرده است. رئیس جمهور افغانستان از زمان تمدید دوره کارش تاکنون دست به یک سلسله عزل و نصب ها در سطح وزارتخانه ها، ادارات محلی و سفارتخانه های افغانستان در بیرون از کشور زده است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ضمن نپذیرفتن حکم دادگاه عالی خواستار تشکیل حکومت سرپرست هستند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز اخیرا خواستار محدود شدن اختیارات رئیس جمهور تا برگزاری انتخابات شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار