واکنش چین به اظهارات سرپرست پنتاگون درباره تایوان و دریای چین جنوبی

یک مقام ارشد نظامی چین به اظهارات پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، در خصوص تایوان و دریای چین جنوبی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد نظامی چین امروز سه شنبه در واکنش به اظهارات پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا که چین را به تضعیف حاکمیت همسایگان خود متهم کرده بود، اعلام کرد اقدامات واشنگتن در قبال تایوان و دریای چین جنوبی به حفظ ثبات در منطقه لطمه می‌زند.

شائو یوانمینگ، یکی از مقامات ارشد ارتش آزادی‌بخش خلق چین در یک کنفرانس خبری به اظهارات سرپرست پنتاگون واکنش نشان داد و گفت: او [شاناهان] نظرات نادرستی را مطرح و لحن قدیمی را درباره موضوع تایوان و دریای چین جنوبی تکرار می‌کند. این به صلح و ثبات منطقه آسیب می‌زند.

این مقام نظامی چین اعلام کرد پکن به هر قیمتی از حاکمیت خود در برابر کسانی که بخواهند تایوان را از قلمروی اصلی آن جدا کنند، دفاع می‌کند.

شائو افزود: چین باید متحد باشد. اگر کسی بخواهد تایوان را از چین جدا کند ارتش چین با تمام توان خود از حاکمیت کشورش دفاع خواهد کرد.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا، روز گذشته، در نشست امنیتی «شانگری لا» در سنگاپور با متهم کردن چین به تضعیف حاکمیت همسایگان خود، از پکن خواست به این اقدام پایان دهد. او گفت: چین می‌تواند و باید روابطی بر مبنای همکاری با سایر کشور‌های منطقه داشته باشد. اما رویکرد تضعیف حاکمیت دیگر کشور‌ها که در مورد تمایلات چین بدگمانی ایجاد کرده است، باید متوقف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار