انتقاد شدید اوباما از قوانین اسلحه در آمریکا

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی در برزیل از قوانین اسلحه در کشورش به شدت انتقاد کرد و گفت این قوانین بی‌معنا هستند.

انتقاد شدید اوباما از قوانین اسلحه در آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پایگاه اینترنتی نشریه هیل آمده است: باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی در برزیل در روز پنجشنبه از قانون اسلحه در آمریکا انتقاد کرد و گفت این قوانین تقریباً بی معنا هستند.

اوباما در کنفرانس "روز VTEX" در سائوپائولو در برزیل گفت: "سخت‌ترین روزی که من تاکنون در زندگی داشته ام روزی است که در مدرسه‌ای در آمریکا تیراندازی شد و در پی آن ۲۰ کودک کشته شدند. بعضی از شما ممکن است خبر داشته باشید که قوانین اسلحه در آمریکا چندان معنادار نیستند. هر کسی می‌تواند فوراً و بدون هیچ قانونی برای خودش یک اسلحه بخرد. آن‌ها می‌توانند اینترنتی سلاح خریداری کنند. آن‌ها می‌توانند مسلسل بخرند."

منظور اوباما از تیراندازی، حادثه‌ای بود که در سال ۲۰۱۲ در مدرسه ابتدایی سندی هوک اتفاق افتاد و در جریان آن تیراندازی گسترده، ۲۶ کودک و معلم کشته شدند. بعد از حادثه غم انگیز سندی هوک، مجموعه‌ای از حوادث تیراندازی مرگبار دیگر نیز اتفاق افتاد، از جمله حمله سال ۲۰۱۷ به یک فستیوال که باعث شد صدای بسیاری درآید و برخی از قانونگذاران و فعالان خواستار اصلاح قوانین سلاح در آمریکا شوند.

دونالد ترامپ در ماه دسامبر با امضای قانونی، استفاده از تجهیزاتی به نام بامپ استاکس را که باعث می‌شود سلاح‌های نیمه خودکار با سرعت بیشتری شلیک کنند ممنوع کرد.

اوباما با اشاره به دوران حضور خود در قدرت افزود: "هیچ کسی زندانی نشد، هیچ کس اشتباه نکرد، البته ما کامل نبودیم، اما ما راستی خود را حفظ کردیم و توانستیم به همه نشان دهیم که می‌توان بدون فساد هم به قدرت زیاد دست پیدا کرد."

این اظهارات وی پس از آن مطرح می‌شود که تحقیقات رابرت مولر در مورد مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به پایان رسید و در این ارتباط بیش از ده تبعه روس و شش دستیار ترامپ متهم شدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
جواد
۱۹:۱۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اون زمان که اوباما قدرت دستش بود واسه قوانین اسلحه چکار کرد؟ هیچ
حالا اومده انتقاد داره و ...

دورویی در حد بوندسلیگاست
میخواد رای جمع کنه
آخرین اخبار