معاون عمرانی استاندارقزوین:

تامین آب شرب شهرک عظیمیه تنها از طریق سد طالقان امکانپذیر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: تامین آب شرب شهرک عظیمیه که در ۳۳۰ هکتار از اراضی شمالی شهر قزوین در حال تاسیس است، تنها از سد طالقان امکانپذیر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: بخش شمالی شهر قزوین در بیشتر اوقات سال با مشکل تامین آب شرب مواجه است و تنها راه ممکن رفع این مشکل انتقال آب از سد طالقان است.

فرخزاد افزود: تامین آب شرب شهرک عظیمیه هم که در ۳۳۰ هکتار از اراضی شمالی شهر قزوین در حال تاسیس است، تنها از سد طالقان امکانپذیر است.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکل مالی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب و برق، پیشنهاد می‌شود تا با فروش بخشی از فضا‌های سبز در نظر گرفته شده در این منطقه و نیز سهم آورده متقاضیان برای رفع مشکلات موجود آن اقدام کرد.

معاون استاندار در ادامه به تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه‌های شهر شریفیه اشاره کرد و افزود: این اقدام که در سال‌های گذشته انجام شده باید با راهکار‌های اساسی و کمک امور آب منطقه‌ای و شهرداری به نوعی مرتفع شود.

این مسئول عمرانی با بیان اینکه دبی ورودی رودخانه نیز باید کم شود، گفت: هم اکنون آب منطقه‌ای با کمک شهرداری باید راهکار‌های مناسبی را برای تنظیم دبی ورودی به ۲ رودخانه شرقی و غربی شهر شریفیه انجام دهد و راه و شهرسازی نیز به عنوان متولی ساخت ناحیه شهری مهرگان برای تامین هزینه‌های اجرایی همکاری کند.

انتهای پیام/ک

بخش شمالی قزوین در بیشتر اوقات با مشکل تامین آب شرب مواجه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.