انعقاد قرارداد جدید برای رونق هپکو

به منظور رونق کارخانه هپکوی اراک قراردادی جدید با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده کشور منعقد شد.

انعقاد قرارداد جدید برای رونق هپکوبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به منظور رونق کارخانه هپکوی اراک قرارداد ساخت ۷۵ دستگاه ماشین آلات راهسازی بین هپکو و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده کشور به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال ارزش ریال بسته شد.

شهسوارمدیر عامل شرکت هپکو گفت: قرار است سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با تشکیل ستاد بحران و امداد رسانی بلایای طبیعی ماشین آلات این ستاد را از این شرکت تامین کند.

وی اضافه کرد: در راستای انعقاد تفاهم نامه و قرارداد با شهرداری اراک هم به محض پیش پرداخت شهرداری کار ساخت ماشین آلات راهسازی مورد نیاز از سرگرفته می‌شود و قرارداد تامین ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی با وزارت راه و شهرسازی هپکو از محل رونق تولید و حفظ اشتغال در کشور پرداخت خواهد شد.

مجموع معوقات و سنوات بازنشستگان و کارگران هپکو پرداخت می‌شود

مدیر عامل شرکت هپکو با اشاره به اینکه از مرداد ماه امسال مجموع معوقات و سنوات بازنشستگان و کارگران پرداخت می‌شود بیان کرد: شرکت هپکو در یک سال گذشته بدهی به سازمان تامین اجتماعی و اداره کل امور مالیاتی استان نداشته و بدهکاری‌های گذشته نیز تقسیط و در حال پرداخت است.

وی ادامه داد: بدهی هزار میلیارد ریالی این کارخانه به بانک‌ها هم به زودی تقسیط و با کمک مسئولان و دولت پرداخت می‌شود واز ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تاکنون ۳۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده و باقی مانده این تسهیلات برای خرید مواد اولیه در نظر گرفته شده است.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر ۲۲ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع محصولان آن تحت لیسانس کشور‌هایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند است.

کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.