آغازعملیات ساخت موزه مفاخر کوهنوردی همدان

عملیات ساخت موزه مفاخر کوهنوردی همدان آغاز شد

آغازعملیات ساخت موزه مفاخر کوهنوردی همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا گوهری ،رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدانگفت: عملیات ساخت موزه مفاخر تاریخ کوهنوردی در مجموعه سنگنوردی فرهاد همدان آغاز شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه هیچ بودجه‌ای برای ساخت این موزه اختصاص نیافت و این طرح با کمک‌های هیأت و جامعه کوهنوردی در حال ساخت است افزود: این موزه دارای ۲ بخش سالن و مخزن است و با ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار در حال ساخت است.

گوهری گفت: استان همدان سابقه دیرینه در رشته کوهنوردی دارد و مفاخر بزرگی در کوهنوردی این استان فعالیت داشته و بسیاری از قلل مرتفع دنیا را فتح کرده‌اند و این موزه مرکز غنی و ماندگار از آثار و عکس‌های با ارزش گذشتگان کوهنوردی طی ۸۰ سال گذشته خواهد بود.

رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان افزود: این موزه در زمینی به مساحت یکصد متر مربع در حال ساخت است و تیر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: هیأت امنای این موزه را بزرگان و پیشکسوتان کوهنوردی همدان تشکیل می‌دهند و تمام تجیهزات و آثار موزه نیز شناسنامه دار خواهند شد.

این استان در کوهنوردی، الگوی کشور به شمار می‌رود و اولین ایرانیان فاتحان اورست نیز از این استان بوده‌اند.

پیش از این همدان در اوایل دهه ۹۰ نیز دارای موزه کوهنوردی بود اما به دلیل آنچه سهل انگاری و کم کاری برخی از مسئولان اجرایی اعلام می شد، این موزه پایدار نماند.

همدان پیشینه تاریخی در ورزش کوهنوردی کشور دارد و زنده یاد «محمود اجل» اولین کوهنورد کلاسیک همدان و از اولین کوهنوردان نامی کشور بود که کوهنوردی نوین و فنی و علمی را در ایران آغاز کرد.

ورزش کوهنوردی استان همدان از جایگاه ارزنده‌ای در سطح کشور برخوردار بوده و کوهنوردان بزرگ و پرافتخاری از این استان در ویترین نام آوران این ورزش هستند.

انتهای پیام/ا

ساخت موزه کوهنوردی در همدان

برچسب ها: کوه نوردی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار