بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ ایتام تحت پوشش موسسه خیریه بوتراب خوی هستند

رییس موسسه خیریه عترت بوتراب گفت:۷ هزار و ۵۰۰ نفر ایتام از ۶ استان کشورتحت پوشش موسسه خیریه عترت بوتراب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سید ناصر محمد سیدی رییس موسسه خیریه عترت بوتراب جمع خبرنگاران گفت: از ۶استان جمعا ۷۵۰۰ نفر ایتام و ۴۲۰۰ نفر مادران ایتام تحت پوشش موسسه هستند که ۵۶ درصدازاین افراد در روستا‌ها زندگی میکنند.
 
وی به تشریح ساختاری و خدمات رسانی موسسه بوتراب پرداخت و گفت: تاسیس این موسسه در سال ۱۳۹۰ در خوی استارت زده شد واساسنامه این موسسه تحت پوشش قرار دادن ایتام و مادران ایتام در ۶ استان (آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، جهارمحال و بختیاری، کهکولیه و بویر احمد و هرمزگان) می‌باشد.
 
وی اضافه نمود: به مرور زمان دیگر استان‌های کم برخوردار را نیز تحت پوشش قرار خواهیم داد.
 
سیدی در ادامه، یکی از بارزترین کار‌های زیر ساختی موسسه خیریه بوتراب را طراحی نرم افزار بی نظیر برای موسسه دانست وگفت: موسسه بیشترین هزینه را برای راه اندازی این نرم افزار خرج می‌کند که به کمک این نرم افزار اطلاعات تقریبا کامل از مادران ایتام و فرزندان آنهابه دست می‌آورد.

سیدی در جواب سوالی در باره تعداد خانواده‌های تحت پوشش استان آذربایجان غربی در این موسسه اظهارداشت: در استان آذربایجان غربی ۲۳۰۰ نفر از ایتام شمال استان و ارومیه تحت پوشش موسسه هستند که در آینده نزدیک ایتام شهر‌های کم برخوردار جنوب استان را نیز تحت پوشش قرار خواهیم داد.

رئیس موسسه خیریه بوتراب در مورد مسکن خانواده‌های تحت پوشش نیزگفت: امسال ۱۰۰۰ واحد مسکونی در ۶ استان تحت پوشش با همکاری کمیته امداد برای ایتام ساخته میشود که با اتمام این پروژه تمام خانواده‌های بدون مسکن تحت پوشش موسسه صاحب مسکن میشوند.
 
سید ناصر محمد سیدی در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی دیگر از افتخارات موسسه خیریه بوتراب داشتن مدیران کارآمد وفاخر است که این مدیران قبلا از مدیران ارشد کشوری بودند.
 
وی تاکید کرد: به همت یکی از مدیران موسسه که سابقه ۲۰ ساله مدیریتی در ایجاد اشتغال داشته است انقلابی در اشتغال مادران ایتام در ۶ استان تحت پوشش بوجود می‌آید.
 
وی در مورد مدیریت موسسه خیریه بوتراب نیز افزود: یکی از افتخارات موسسه خیریه بوتراب این است که در تمام ۶ استان تحت پوشش فقط ۲۰ نفر نیروی انسانی موظف داریم که کار‌های موسسه را تحت کنترل دارند.
 
سیدی در ادامه به خدمات درمانی موسسه اشاره کرد و گفت: تمام ایتام، تحت پوشش خدمات درمانی موسسه هستند بطوریکه ایتام معلول تا آخر عمر تحت پوشش خواهند ماند.
 
مدیر موسسه بوتراب در مورد خدمات فرهنگی موسسه نیز افزود: طرحی به عنوان طرح گنج ۲ سال است که راه اندازی شده است که دانش آموزان با استعداد راشناسایی کرده ایم که الان از میان آن‌ها یک هزارو۱۵۰ نفر دانش آموز نخبه (گنج) شناسایی شده اند که
با پیگیری مسائل آموزشی آن‌ها امیدواریم همه نخبگان شناسایی شده در دانشگاه‌های سطح بالای کشور مشغول تحصیل شوند.
 
سیدی گفت: ایتامی که بتوانند ادامه تحصیل بدهند تا مدارج دکترا و بالاتر تحت پوشش موسسه بوتراب خواهند ماند.
 
وی در ادامه در جواب سوال یکی از خبرنگار در مورد مدرسه سازی هم گفت: مدرسه سازی از اوایل تاسیس موسسه شروع شده و مدارس زیادی ساخته شده است و در آینده هم ادامه خواهد داشت.
 
مدیر موسسه در ادامه به طراحی مدارس بوتراب اشاره کردوگفت: همه مدارس موسسه توسط بهترین طراحان مدرسه ساز کشور طراحی میشوند که کاملا با مدارس عادی آموزش و پرورش تفاوت دارند.
 
سیدی درهمین راستا افزود: تمام مدارس ساخته شده توسط موسسه بوتراب هوشمند هستندودراین مدارس نماز خانه‌ها و حتی آبشخور‌های دانش آموزان با توجه به سن و مقطع تحصیلی فرق می‌کنند وهمچنین در تمام مدارس موسسه کلاس‌های خارج از درس ازجمله کلاس‌های قرآن و زبان خارجی وجود دارد که دانش آموزان در پایان مقطع مخصوصا در ابتدایی باید قرآن را یاد بگیرد و زبان خارجه را در حد توان مکالمه نمایند.
 
وی اضافه نمود: مدارس پسرانه با عنوان مدرسه عترت بوتراب و مدارس دخترانه با نام مقدس حضرت فاطمه زهرا نام گذاری میشوند.
 
انتهای پیام/م
 

نشست خبری رییس موسسه خیریه عترت بوتراب خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.