شهردار لندن: سفر ترامپ به انگلیس ما را در مسیر اشتباهی از تاریخ قرار می‌دهد

صادق خان در مقاله‌ای در انتقاد از سفر ترامپ به انگلیس نوشت: این رویداد ما را در مسیر اشتباهی در تاریخ قرار می‌دهد و در آینده با پشیمانی به آن خواهیم نگریست.

شهردار لندن: سفر ترامپ به انگلیس ما را در مسیر اشتباهی از تاریخ قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «صادق خان» شهردار لندن، در مقاله‌ای که روز گذشته (شنبه) در روزنامه گاردین منتشر شد سفر هفته آینده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به انگلیس را محکوم کرد و نوشت این کشور «در مسیر اشتباهی از تاریخ» قرار گرفته است.

صادق خان نوشت: «فکر می‌کنم در سال‌های آینده، این سفر چیزی خواهد بود که ما با پشیمانی به آن خواهیم نگریست و اذعان خواهیم کرد که در مسیر اشتباهی از تاریخ بوده‌ایم».

او در ادامه خطاب به ترزا می‌ نوشت: «برای نخست‌وزیر خیلی دیر نیست که کار درست را انجام دهد. تراز می‌ باید محکم دست رد به سینه ترامپ و نه به آمریکا به عنوان یک کشور و یا به دفتر ریاست‌جمهوری، بزند. او باید بگوید شهروندان انگلیس و آمریکا بر سر مسائل بسیاری هم‌عقیده هستند؛ اما دیدگاه ترامپ با ارزش‌های انگلیس ناسازگار است».

صادق خان در ادامه تاکید کرد: «تاریخ خطرات ناشی از ترسیدن از گفتن حقیقت به قدرت‌ها و شکست در دفاع از ارزش‌هایمان را به ما نشان داده است. در این زمان چالش‌برانگیز در سیاست جهانی، از هر زمان دیگر بیشتر اهمیت دارد که این خطرات را به یاد آوریم».

شهردار لندن در اوایل ماه گذشته میلادی نیز با انتقاد شدید از دونالد ترامپ گفته بود فکر نمی‌کند او «در رده» رئیس‌جمهور‌های پیشین آمریکا باشد. او گفته بود «درست است که ما باید روابط نزدیکی با رئیس‌جمهور آمریکا داشته باشیم؛ اما نباید برای او فرش قرمز پهن کنیم و ضیافت دولتی به راه بیاندازیم».

ترامپ سوم تا پنجم ژوئن (۱۳ تا ۱۵ خرداد) به انگلیس می‌رود. سفر‌های رسمی به انگلیس معمولا به دعوت ملکه الیزابت انجام می‌شود، اما پایگاه رسمی خانواده سلطنتی انگلیس اعلام کرد برنامه این سفر متفاوت است. سفر ترامپ به انگلیس به دعوت ترزا می، نخست وزیر این کشور کمی پس از سفر وی در سال ۲۰۱۶ انجام می‌شود که شکوایه‌ای با ۱.۸ میلیون امضا را به نشانه اعتراض به این سفر به دنبال داشت. انگلیسی‌ها به شدت به ترامپ نگاه منفی دارند. سفر کاری او در سال ۲۰۱۸ نیز اعتراضی با مشارکت بیش از ۲۵۰ هزار نفر را در لندن و دیگر شهر‌های انگلیس بدنبال داشت.

برنامه ترامپ در این سفر شامل یک مهمانی در کاخ باکینگهام و دیدار با ملکه انگلیس، مذاکره با ترزا می، نخست‌وزیر این کشور در داونینگ استریت و سفر به پورتسموت و بازدید از جبهه نرماندی همزمان با هفتاد و پنجمین سال پایان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار