حجت الاسلام ارزانی گفت:امسال دهه کرامت به عنوان «خدمت کریمانه» با شعار «مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» نامگذاری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور عصر شنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، با بیان اینکه جلسه‌های برنامه ریزی این دهه امسال از ۲ ماه پیش به صورت منسجم شروع شده است، گفت: شش کارگروه؛ تشکل‌های مردمی، محتوایی، اطلاع رسانی، فضای مجازی، دانشگاهیان و هنری در این شورا فعال شده اند.

وی با اشاره به نامگذاری روز‌های این دهه و برنامه‌های تنظیم شده در این ایام، از اعضای این شورا خواست تا برنامه‌ها، پیشنهاد‌ها و نظر‌های خود هرچه زودتر برای این شورا ارسال کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر مردمی بودن جشن‌های دهه مبارک دهه کرامت تاکید کرد.

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه بر حسب دستور استاندار، از ۲ ماه قبل جلسه‌های مرتبط با این دهه برگزار شده است،افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه فعالیت دارند و برنامه‌ها با محوریت جشن‌های مردمی انجام می‌شود.

همچنین معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در این جلسه، به برنامه‌های این آستان در دهه کرامت اشاره و عنوان کرد: آئین تعویض پرچم حرم مطهر، همراه با استقبال از کاروان زیرسایه خورشید و نقاره زنی ساعت ۱۸ روز ۱۲ تیرماه امسال در صحن امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی تصریح کرد: آئین آغاز جشن‌های دهه کرامت و جشنواره مردمی کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ۱۳ تیرماه، صبح روز میلاد حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجتماع بزرگ مردمی و هیأت‌های مذهبی در ۱۳ تیرماه، روز میلاد حضرت معصومه (س) همراه با کاروان شادی ساعت ۲۱:۳۰ از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همایش طوبای کرامت به منظور تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و قرآن آموختگان برجسته مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر همزمان با دهه کرامت در شبستان حضرت نجمه خاتون (س) حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشن بزرگ همراهی به مدت ۱۰ شب در حرم مطهر، نمایشگاه بهشت بانو، افتتاح محل دائمی فروشگاه آفرینش‌های فرهنگی – هنری فاطمی، پویش کتاب، ۱۰ روز ۱۰ روایت، پیوند آسمانی، جشن بزرگ کرامت، همایش در پناه بانو، اعزام کاروان سفیران کریمه به استان‌های سراسر کشور، کنگره ملی شعر فاطمی، همایش بزرگ دختران آفتاب (روز ملی دختر)، ویژه برنامه رسانه‌ای ایوان آینه (ویژه نوجوانان) و برپایی کارگاه ملی هنر فاطمی را از دیگر برنامه‌های این آستان در دهه مذکور برشمرد.

احمدی همچنین برنامه‌ها و فعالیت‌های کارگروه محتوایی این شورا را تشریح و بیان کرد: در دهه کرامت امسال مناسبت‌هایی مانند شعار سال، تبیین گام دوم انقلاب و موضوع سیلزدگان نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در این جلسه که با حضور آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و نماینده، ولی فقیه در استان و مرتضی حیدری فرماندار قم برگزار شد، تعدادی از اعضای این شورا دیدگاه‌ها، نظر‌ها و پیشنهاد‌های خود را بیان کردند.

از یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر تا یازدهم ذی القعده ولادت امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت به نام «دهه کرامت» نامگذاری شده است.

امسال دهه کرامت از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه می‌باشد.

انتهای پیام/ح

امسال دهه کرامت با شعار «مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» نامگذاری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار