معدوم سازی ۳،۵ تن موادغذایی فاسد

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته معدوم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جعفر ربیحاوی سرپرست مرکز بهداشت آبادان روز یکشنبه گفت: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان آبادان در سالجاری همزمان با برنامه‌های تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی موفق به کشف سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد فاسد و غیرقابل مصرف انسانی و حیوانی شدند که این مواد غذایی پس از هماهنگی و اخذ دستور قضایی معدوم شدند.

وی مواد معدوم شده را انواع شربت خوراکی با مارک ویمتو و موگو، روغن‌های غیرقابل مصرف و مواد پروتئینی بیان کرد و ادامه داد: در این مدت بیش از چهار هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان انجام شد.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان تعداد نمونه‌برداری‌های انجام‌شده در این مدت را ۲هزار و ۲۷۶ نمونه بیان کرد و افزود: نمونه برداری شامل کنترل کیفی روغن‌های مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی و همچنین میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزار کار و دستهای کارگران بود که در نهایت مقادیر مذکور از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

ربیحاوی گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید فطر شهروندان به کیفیت انواع اقلام غذایی مصرفی این ایام از جمله انواع شربت و آجیل توجه کنند و از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند.

وی از شهروندان آبادان و خرمشهر خواست درصورت مشاهده هر گونه تخلف شکایت خود را سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایت و پیشنهادات به صورت ۲۴ ساعته فعال است و موارد مطرح‌شده در این سامانه ظرف مدت حداکثر ۷۲ ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط پاسخ داده می‌شوند.

انتهای پیام/ د

معدوم سازی موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.