پیش بینی تولید بیش از ۲ هزار تن توت فرنگی در قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهرگفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن توت فرنگی در این شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال  ۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول توت فرنگی در قائم شهر تولید شود گفت:کشاورزان بهره بردار این شهرستان بالغ بر ۲۰ ملیلیارد تومان درآمد خواهند داشت.

وی افزود: کشاورزان قائم شهری امسال ۱۵۰ هکتار توت فرنگی کشت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر همزمان با برداشت این محصول در یکی از مزارع این شهرستان گفت: ۴۵۰ بهره بردارقائم شهری با دو روش سنتی و پوشش نایلونی به کشت این محصول اشتغال دارند.

وی افزود: محصول توت فرنگی این شهرستان  به لحاظ شرایط مناسب آب و خاک از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

جعفری گفت: درآمدزایی و بازار مناسب فروش توت فرنگی به ویژه در شهرستان‌های همجوار و کیفیت محصول تولید شده این شهرستان،  در اشتغالزایی، کمک به اقتصاد خانوار بهره بردار، توسعه و تولید پایدار ، بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: روش آماده سازی نشا برای کاشت، روش‌های کاشت  انواع ارقام مهم توت فرنگی در منطقه، کود‌های مورد نیاز قبل کشت، آفات و بیماری‌ها، روش‌های مبارزه با علف‌های هرز، نحوه مختلف آبیاری، انتخاب بوته‌ها برای کاشت و آماده سازی آن‌ها قبل از کاشت مانند حذف برگ‌های آلوده و ضدعفونی ریشه با سموم قارچکش از مهم‌ترین موضوعاتی است که در کشت این محصول باید به آن توجه شود.
انتهای پیام/س
 

پیش بینی تولید ۲ هزار و ۵۰۰ تن توت فرنگی درقائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار