کشف ۶۸۵ کیلوگرم گوشت فاسد در خلخال

رییس اداره دامپزشکی خلخال از کشف، جمع آوری، ضبط و معدوم سازی ۶۸۵ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ فاسد و غیر قابل مصرف از مراکز تهیه و توزیع این کالا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی بهرو، رییس اداره دامپزشکی خلخال امروز در جلسه کمیته نظارت بر فرایند توزیع کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی خلخال گفت: این میزان گوشت در ۲ ماه اول امسال از کشتارگاه و مراکر تهیه و توزیع توسط بازرسان اداره دامپزشکی جمع آوری شده است.

وی با اشاره به مشاهده ۲ مورد بیماری تب مالت در خلخال و احتمال افزایش تعداد بیماران مبتلا به این بیماری، به استفاده از هرگونه فرآورده دامی و لبنیات خام و غیر پاستوریزه هشدار داد و افزود: بیماری تب مالت تنها از طریق مصرف شیر و فرآورده‌های دامی و نیز از طریق تماس خونی در زمان زایمان دام به دامدار قابل انتقال به انسان است.

رییس اداره دامپزشکی خلخال اظهار داشت: بیماری تب مالت از جمله بیماری‌های با درمان سخت و طولانی مدت است که فرد مبتلا را تا پایان عمر گرفتار کرده و دردهای عضلانی شدید و مفصلی و عقیم شدن فرد مبتلا به آن در سن کودکی از جمله عوارض این بیماری مشترک انسان و دام است.

بهرو افزود: با توجه به اینکه تب مالت یک نوع تهدید علیه بهداشت عمومی است مقابله با آن نیز نیازمند همت عمومی و بکارگیری ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همکاری مناسب با دامپزشکی در این خصوص است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر ۱۸ رأس دام سبک آلوده به بیماری تب مالت کشتار شده، افزود: در حال حاضر مقاومت دامداران در تحویل دام‌های مبتلا به این بیماری جهت کشتار از مشکلات مهم مقابله با کار انتقال بیماری از دام به انسان است.

انتهای پیام/ع

بیماری تب مالت یک نوع تهدید علیه بهداشت عمومی است

 

برچسب ها: دامپزشکی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.