علت افزایش پروانه ها در کرمانشاه چیست؟

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه افزایش جمعیت پروانه‌ها را خبر خوبی دانست و گفت: ازدیاد پروانه‌ها هیچ آسیبی به محیط طبیعی وارد نمی‌کند.

علت افزایش پروانه ها در کرمانشاه چیست؟به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آذر، ولی زاده  درباره دلیل افزایش پروانه‌ها و مشاهده بیشتر آن‌ها توسط مردم، اظهار کرد: افزایش پروانه‌ها خبر خوبی است و نشان می‌دهد شرایط آب و هوا برای تبدیل شدن شفیره به پروانه مناسب بوده است.

وی ادامه داد: معمولا در زمانی که رطوبت بالا باشد T تعداد زیادی از شفیره‌ها به پروانه تبدیل می‌شوند و در زمانی که خشکسالی داشته باشیم تعدادی از شفیره‌ها خشک شده و از بین می‌روند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه بیشترین زمان مشاهده پروانه‌ها را مربوط به فصل بهار دانست و اضافه کرد: با شروع گرمای شدید و معمولا از تیرماه پروانه‌ها کمتر مشاهده می‌شوند.

به گفته، ولی زاده در برخی موارد نیز در شهریور ماه مشاهده پروانه‌ها بیشتر می‌شود که به شرایط آب و هوایی و نوع پروانه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه ازدیاد پروانه‌ها آسیبی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند و جای نگرانی ندارد، یادآور شد: پروانه مانند ملخ و... همه چیزخوار نیست و فقط از شهد گل‌ها تغذیه می‌کند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از وجود گونه‌های متعدد پروانه‌ها از جمله پروانه‌های اطلسی، بلوطی، شطرنجی دم چلچله‌ای و... یاد کرد و افزود: فقط برخی از این گونه‌ها از جمله پروانه بلوطی و... در کرمانشاه دیده می‌شود.

ولی زاده درباره وضعیت ملخ‌ها و جیرجیرک‌ها در کرمانشاه نیز گفت: تاکنون گزارشی از افزایش ملخ‌ها و جیرجیرک‌های غیربومی استان نداشته ایم.

انتهای  پیام/ز

 

ازدیاد پروانه‌ها آسیبی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.