حریق ۲۰ هکتار از مزارع گندم آبی محدوده گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب گفت : ۲۰ هکتار از مزارع گندم آبی محدوده روستا‌های بینگرد و گرازان در دهستان حومه این شهرستان طعمه حریق شد.

حریق ۲۰ هکتار از مزارع گندم آبی محدوده گیلانغرببه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کوروش محمودیان فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت : ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح روز گذشته بخشی از مزارع گندم آبی گیلان‌غرب محدوده روستا‌های بینگرد و گرازان در دهستان حومه این شهرستان طعمه حریق شد.

وی گفت : پس از وقوع حادثه بلافاصله اعضای ستاد بحران، نیرو‌های امدادی، مردم و آتش‌نشانی در محل حضور یافتند و پس از یک‌ساعت موفق به مهار حریق و جلوگیری از سرایت آن به دیگر مزارع شدند.

وی اضافه کرد: در این آتش‌سوزی ۲۰ هکتار از مزارع گندم آبی منطقه طعمه حریق شد.

محمودیان گفت: با دستور استاندار کرمانشاه مقرر شده یک دستگاه آتش‌نشانی به‌صورت ثابت در این شهرستان به‌منظور مقابله با حوادث احتمالی مستقر شود که انتقال آن در دست پیگیری است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان‌غرب نیز در ادامه با بیان اینکه امسال تمام مناطق گیلان‌غرب مستعد حریق است، اظهار داشت: به‌منظور جلوگیری و اطفای به موقع حریق تعداد دیده‌بان‌ها در نقاط بحرانی منابع‌طبیعی به ۲ برابر افزایش یافته است.

ولی پور با اشاره به اینکه براساس تبصره ذیل ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره‌برداری تمامی نیرو‌های کشوری و لشکری به محض وقوع حریق و با درخواست منابع‌طبیعی موظف به همکاری هستند، گفت: حاشیه جاده توسط راهداری تیغه‌زنی شده است، اما به دلیل افزایش پوشش گیاهی نیازمند تیغه‌زنی مجدد است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها باید تیم‌های اطفای حریق مردمی با محوریت دهیاران در روستا‌ها تشکیل شود، افزود: با توجه به اینکه بخشی از آتش‌سوزی‌ها از محدوده اراضی کشاوزی به اراضی منابع طبیعی سرایت می‌کند، مقرر شده جهاد کشاورزی در زمینه آتش‌زدن پس‌چر «جار» مزارع به کشاورزان تذکر دهد و در صورت ضرورت اطراف زمین را آتش‌بر بزنند.

حیدری، دادستان گیلان‌غرب با تاکید بر اینکه بسیاری از آتش‌سوزی‌ها منابع طبیعی و جنگل‌های این شهرستان نتیجه کم‌توجهی عامل انسانی است، اظهار داشت: صیانت از جنگل، مراتع و توسعه آن‌ها به عنوان تداوم بخش زندگی، نیازمند مشارکت و همکاری عموم مردم است، کما اینکه قانون در حمایت از منابع طبیعی با خاطیان و متخلفان در امر آتش‌سوزی‌های عمدی برخورد قاطع خواهد داشت .

 

 

انتهای پیام/د

امسال تمامی مناطق گیلان‌غرب مستعد حریق است

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.