اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اختصاص قریب دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری شش نقطه گردشگرپذیر استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اصغر رشنو معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : شناسایی مناطق مستعد گردشگرپذیر استان و تلاش برای تکمیل زیرساخت آن‌ها جهت جذب گردشگران از جمله اهدافی است که همسو با سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی در دستور کار قرار داده ایم.

وی گفت : در این راستا در کنار ۵۰ منطقه نمونه گردشگری استان که باید زیرساخت‌های آن‌ها را تکمیل کنیم، تعدادی سراب و منطقه گردشگرپذیر را شناسایی کرده ایم که اقدامات مناسب برای رفاه گردشگران را در این مناطق بزدوی آغاز خواهیم کرد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان سراب گلویج در سنقر، سراب هرسم در اسلام آبادغرب، روستای ژالگه در دالاهو، سراب هالان در صحنه، مطالعه ایجاد طرح‌های گردشگری در حاشیه سد داریان در پاوه و راه منتهی به آبشار پیران در سرپلذهاب را از جمله این مناطق شناسایی شده عنوان کرد و گفت: جمعا برای تکمیل زیرساخت‌های این شش نقطه قریب دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است.

وی در ادامه سراب گلویج را یکی از مناطق مستعد گردشگری در شهرستان سنقر خواند و گفت: پرآبی و مشرف بودن این سراب به سد زیبای جامیشان و نیز حفظ بافت سنتی روستای گلویج باعث تبدیل شدن این منطقه به تفرجگاهی برای گردشگران شده، لذا به منظور رفاه حال گردشگران اقدامات زیرساختی و محوطه سازی خوبی را با اعتبار ۳۳۰ میلیون تومان در این منطقه آغاز خواهیم کرد.

رشنو یادآور شد: در بحث فراهم کردن اسکان گردشگران نیز در این منطقه تسهیلات مناسبی را در اختیار مردم روستا قرار می‌دهیم تا اقدام به راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی کنند.

وی همچنین بابیان اینکه مشرف بودن روستای ژالگه به دره‌ها و پرتگاه‌های عمیق و نیز آبشار زیبای پیران این روستا را منحصر بفرد کرده، گفت: همچنین سراب هرسم، سراب هالان، حاشیه سد داریان و راه منتهی به آبشار پیران نیز هرکدام ظرفیت‌های خاص گردشگرپذیری دارند که برای نشان دادن این ظرفیت‌ها و رونق گردشگری در این مناطق برنامه‌های خوبی تدارک دیده ایم .

 

 

انتهای پیام/د

شناسایی مناطق مستعد گردشگرپذیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.