قلع و قمع ۳ بنای غیر مجاز در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از قلع و قمع ۳ بنای غیرمجاز و باز گشت هزار متر مربع از زمین کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: به دنبال وقوع یک فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای محمد آباد با پیگیری‌های اداری مرکز جهاد کشاورزی اسکومحله واجرای تبصره ۳ توسط واحد حقوقی و اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع بنا کرده اند.

وی با اشاره به انجام دهگردشی‌های مستمر توسط اکیپ دهگردشی این مدیریت افزود: پس از ارایه موارد قانونی از سوی مسئولین و کارشناسان ذیربط این مدیریت مبنی بر اینکه اقدامات دیوارکشی بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اصلاحی آن است، یک فقره کارگاه بلوک زنی احداثی در زمین‌های کشاورزی روستای محمدآباد به مساحت هزار متر مربع با رای قضایی با هماهنگی اجرای احکام دادگستری اجرای تبصره ۳ بنای غیرمجاز قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه با هر‌گونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تامین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید نماید طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی برخورد خواهد شد.

 

تولید ۲ هزار و ۷۹۰ تن تخم مرغ درآمل


حسین اسلامی گفت: شهرستان آمل دارای ۸ واحد تولیدی مرغ تخم گذار به ظرفیت ۳۰۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار با برند تجاری است و تولید سالانه تخم مرغ خوراکی ۲ هزار و ۷۹۰ تن در سال است که جهت مصرف روزانه مردم روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد ۲۲ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۵۶۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار با توان تولید ۹۷ هزار و ۸۰۰ عدد تخم مرغ نطفه دار تولید و به ۸ واحد جوجه کشی این شهرستان جهت تولید جوجه یک روزه تحویل داده می‌شود که از این تعداد تولید جوجه یک روزه تعداد یک میلیون و ۲۶۰ هزار قطعه جوجه ریزی ماهانه مرغداری‌های شهرستان آمل بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: با توجه سرانه مصرف تخم مرغ در سال و توان تولید این شهرستان ۷۵ درصد تولید مازاد به شهرستان‌ها و سایر استان صادر می‌شودورتبه نخست تولید تخم مرغ استان رادارد.


انتهای پیام/ آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار