مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد؛

پیش بینی ایجاد ۱۴ هزار شغل در قم /مهم‌ترین هدف در سال ۹۸ جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌ها و حفظ اشتغال است

کاویانی گفت: بر اساس سند راهبردی اشتغال، ایجاد حدود ۱۴ هزار شغل در استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛مصطفی کاویانی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم با مقایسه میزان نرخ بیکاری سال‌های ۹۶ و ۹۷ گفت: میزان نرخ بیکاری استان قم در سال ۹۶ حدود ۱۰.۹ درصد بوده و این نرخ در سال ۹۷، به ۱۰.۸ درصد رسیده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم با بیان آخرین وضعیت سند راهبردی اشتغال افزود: با سرمایه‌گذاری‌هایی که باید انجام می‌شد و همچنین میزان اشتغالی که باید داشته باشیم تا حدی توانستیم به اهداف موردنیاز دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به تدوین سند اشتغال سال ۹۷ بیان کرد: با این نرخ بیکاری و با سرمایه‌گذاری حدود ۴ هزار میلیارد تومانی در استان توسط بخش خصوصی، دولتی و بانک‌ها می‌توانیم تثبیت اشتغال در استان داشته باشیم.

کاویانی تعداد بیکاران استان قم را ۴۲ هزار نفر عنوان کرد و افزود: بر اساس سند راهبردی اشتغال، ایجاد حدود ۱۴ هزار شغل در استان پیش‌بینی شده و عملاً افرادی که وارد بازار کار می‌شوند تعداد بیکاران استان را کاهش نمی‌دهند، اما از آمار بیکاری پنهان جلوگیری به عمل می‌آید.

به گفته مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته دوازده و یک‌دهم درصد و در زمستان نه و شش دهم درصد بوده که حاکی از بیشتر بودن نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته نسبت به زمستان همان سال بوده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم مهم‌ترین برنامه‌های روابط کاری را پاسخگویی به ارباب‌رجوع و کاهش مدت رسیدگی عنوان کرد و افزود: در حوزه معاونت اجتماعی نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه است.

وی با بیان مهم‌ترین برنامه‌ها درباره طرح‌های اشتغال استان در سال ۹۸ گفت: مهم‌ترین هدف در سال جاری تثبیت اشتغال، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌ها و حفظ اشتغال است، زیرا بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید سعی در برداشتن موانع رونق تولید داشت و در جهت حفظ اشتغال موجود قدم برداشت.

کاویانی با اشاره به پروژه مسکن مهر استان گفت: با توجه به اینکه بیش از ۴۳ هزار واحد مسکن مهر انجام شده و تعداد اندکی باقی مانده است امیدواریم در شش ماه نخست سال جاری پرونده مسکن مهر را ببندیم.

وی در پایان با تأکید بر برگزاری جشن پایان پروژه مسکن مهر در استان یادآورشد: بیش از ۹۰ درصد کار واحد‌های باقی مانده انجام شده و در پی آن هستیم حتی شده با کمک‌های بلاعوض از خیرین تأمین اعتبار کرده و مشکل را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ح

ایجاد ۱۴ هزار شغل در استان قم پیش‌بینی شده است

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.