آغاز عملیات اجرایی فاضلاب شهری نوش آباد با هدف حفظ شهر زیرزمینی

عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری نوش‌آباد با دغدغه‌ زیست محیطی و توجه به حفظ شهرزیرزمینی نوش‌آباد آیینی آغازشد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا اسدی، مدیرعامل آبفای کاشان، در آغاز این مراسم گفت: هدف از اجرای پروژه افزون بر دغدغه‌های زیست محیطی توجه به حفظ شهرزیرزمینی نوش‌آباد است که به عنوان اثر تاریخی در منظر ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است و سال‌ها به عنوان درخواست نمایندگان مردم در شورای اسلامی و دیگر سازمان‌های و ادارت مسئول مطرح بوده و پیگیری شده است.

وی افزود: مطالعات شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری نوش‌آباد در گستره‌ای به طول ۴۰ کیلومتر انجام گرفته است که ۴۷۰۰ مشترک این شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اسدی، نیاز اعتباری این پروژه را بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان دانست و افزود: ۱۳ درصد از آن از طریق مشارکت مردم و ۸۷ درصد آن از طریق اعتبارات دولتی مدنظر قرار گرفته است.

به گفته وی، در گام نخست قرارداد لوله‌گذاری ۲ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال منعقد شده است که انشاءالله در بازه زمانی ۹ ماه عملیاتی می‌شود.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری تنگنا‌های تاریخی و زیست‌محیطی نوش‌آباد را مرتفع می‌کند.

وی با تاکید براینکه شهر زیرزمینی نوش‌آباد یکی از میراث تاریخی کشور است که به عنوان میراث بشری مطرح مورد توجه قرار گرفته است افزود: شایسته است نسل امروز نگهدارنده میراثی باشد که از گذشتگان به ما رسیده است.

وی، تصریح کرد: یکی مشکلاتی که همواره در حوزه توسعه‌ای شهر زیرزمینی مطرح بوده است آسیب‌های ناشی از فاضلاب خانگی شهر نوش‌آباد است.

به گفته وی، ایده اولیه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری برای رفع تنگنا‌های توسعه‌ای شهر زیرزمینی شکل گرفته است و البته دغدغه‌های زیست‌محیطی نیز حائز اهمیت است.

ساداتی نژاد، اظهار امیدواری کرد: پروژه با شتاب پیش رفته و انشاءالله هرچه زودتر شهروندان نوش‌آبادی شاهد بهره‌برداری از آن باشند.

شایان ذکر است: آیین آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری نوش‌آباد با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولین شهری برگزار شد.

انتهای پیام/م

 

عملیات اجرایی فاضلاب شهری نوش‌آباد آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار