عضوهیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

پایبندی به آرمان های امام راحل محور وحدت است

عضوهیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: امام (ره) محور وحدت در میان مردم بوده و هم اکنون نیز پایبندی به آرمان های امام راحل محور وحدت در جامعه ایرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله سید احمد خاتمی عضوهیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل در شبستان امام خمینی (رآه) آستان مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز اظهار داشت: طی ۵۰ سال گذشته امام راحل دارای بالاترین محبوبیت درمیان افراد جامعه بوده اند و محبتی که به امام در دل افراد جامعه نهادینه شده فارغ از محبت‌های سیاسی وحزبی است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام نشان از تجدید میثاق با آرمان های امام است، عنوان کرد: بزرگداشت امام تنها یک تکریم ساده نیست بلکه موضوعی هدفمند است و نشانی از ادای دین افراد به امام راحل دارد و اگر حضور مردم در مراسم بزرگداشت ارتحال امام پرشور است نشان از تجدید میثاق با آرمان های امام راحل است، این بیانگر تداوم راه و خط امام (ره) است.

آیت الله خاتمی افزود: هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند مردم را از مسیری که امام (ره) مشخص کرده دورکنند و مردم با حضور پرشور در این گونه مراسم نشان داده اند که راه امام (ره) را فراموش نخواهند کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص ویژگی‌های آرمان های امام راحل نیز عنوان‌کرد: راه امام دارای ویژگی هایی است که مهمترین ویژگی آن استکبار ستیزی است، امام راحل تا لحظه آخر در زندگی درخشانشان نفرت از آمریکا و استکبار را پنهان نکردند و شعار انقلابی «مرگ بر امریکا» برگرفته از تفکرات امام راحل است.

وی با بیان اینکه مام راحل راه زندگی عزتمندانه را به ما نشان داد گفت: امام راحل فرهنگ ما می‌توانیم، مقاومت، ولایت مداری و حضور در صحنه را در قالب آرمان های انقلاب به مردم و نسل‌های بعد انتقال داد.

تنها نتیجه‌ای که مذاکره دارد تسلیم در برابر امریکاست

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مذاکره با امریکا نشان دهنده تسلیم در برابر آنان است گفت: این روزها درعرصه های بین المللی شاهد این هستیم که مقامات امریکایی به دنبال مذاکره با ایران هستند و برخی در داخل نیز به دنبال این هستند که ایران با امریکا مذاکره کند. هر چند استکبار ستیزی و نرمش قهرمانانه راهی است که انبیا به مردم یاد داده اند اما فراموش نکنیم که مصداق طاغوت در جامعه امروزی رئیس جمهور امریکا است.

خاتمی اضافه کرد: آنچه امام راحل به عنوان استکبار ستیزی مطرح کرد ند ریشه در سیره انبیا و ریشه در دین داشته است و بر آن اساس مطرح شده است.

امام جمعه موقت تهران تاکیدکرد: مذاکره‌ای که کشورهای غربی و امریکایی بیان می‌کنند مصداق بارز تسلیم است مسائلی که امریکا به دنبال مذاکره درخصوص آن است بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب ناموس نظام است، امریکا به دنبال تضعیف ایران از طریق کاهش فعالیت‌های هسته‌ای است.

وی تاکید کرد: توانمندی‌های ایران در حوزه های مختلف هسته‌ای و موشکی خاری در چشم و استخوانی در گلوی امریکا و کشورهای استکباری است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مذاکره با امریکا برای کاهش قدرت ایران صورت نمی‌پذیرد عنوان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم کاهش تولیدات موشکی و فعالیت‌های هسته‌ای و حمایت همه جانبه مردم از بیانات رهبری مذاکره بر اساس کاهش قدرت ایران هیچگاه صورت نمی‌پذیرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) در آستان شاهچراغ (ع) گفت: موضوع حمله نظامی موضوعی است که مقامات امریکای طی هفته‌های اخیر صراحتاً بر عدم حمله نظامی تاکید کرده اند اما نیروهای مسلح و نظامی کشوردر آمادگی کامل به سر می‌برند.

آیت الله خانمی با اشاره به اینکه مذاکره با امریکا نه تنها سودی برای ما ندارد بلکه زیان بار است، اضافه‌کرد: فریاد رهبری در نفی مذاکره با کشورهای اروپایی و امریکایی همان فریادی است که امام راحل در نفی استکبار سر دادند و باید گفت که تا زمانی که ترامپ خوی استکباری دارد آرزوی مذاکره را به گور خواهد برد.

وی عنصر مقاومت را عاملی برای پیروزی در برابر استکبار دانست و اضافه کرد: مقاومت تنها عنصری است که در برابر امریکا و توطئه‌هایش باید مورد استفاده قرار گیرد. مقاومت از جمله تاکیداتی است که خداوند در قران کریم نیز به آن اشاره دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص‌معامله قرن نیز تاکید کرد: معامله قرن مسئله ننگینی است که امریکا و کشورهای عربی به دنبال از بین بردن حقوق بر حق فلسطینیان بودند که با مقاومت مسلمانان و مردم قدس شریف این قرارداد ننگین از بین رفت.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.