استاد دانشگاه انگلیسی: ترامپ به دنبال تضعیف اتحادیه اروپاست

ایندرجیت پارمار گفت ترامپ به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا بوده و این کار را می‌خواهد با جدا کردن انگلیس از این اتحادیه انجام دهد؛ این جدایی نه تنها اتحادیه اروپا بلکه انگلیس را نیز تضعیف خواهد کرد.

استاد دانشگاه انگلیسی: ترامپ به دنبال تضعیف اتحادیه اروپاستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، ایندرجیت پارمار، استاد سیاست بین الملل در دانشگاه شهر لندن (City University) دیدگاه خود را درباره نظر مساعد ترامپ برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شرح داد.

این استاد دانشگاه می‌گوید: «ترامپ به دنبال تضعیف اتحادیه اروپاست و این کار را می‌خواهد با جدا کردن انگلیس از این اتحادیه انجام دهد. این جدایی نه تنها اتحادیه اروپا بلکه انگلیس را نیز تضعیف خواهد کرد و بدین ترتیب موضع آمریکا تقویت خواهد شد چرا که بازار‌های انگلیس به خصوص در حوزه‌های مالی، پزشکی و محصولات غذایی به روی آمریکا گشوده خواهند شد. واشنگتن با توجه به تیره شدن روز افزون روابط با چین هر چه بیشتر به اروپا احتیاج دارد. به دلیل جنگ تجاری با چین، آمریکا برای ادامه فشار بر چین و مهار برنامه‌های فن آوری چین به هم پیمان نیاز دارد.»

به گفته استاد دانشگاه انگلیسی، علی‌رغم مخالفت‌ها و تظاهرات علیه سفر ترامپ به انگلیس، لندن و واشنگتن دوستان نزدیک هم هستند.

پروفسور پارمار اضافه نمود: «انگلیس و آمریکا در حوزه‌های راهبردی، اقتصادی و فرهنگی هم پیمان هم به شمار می‌آیند و یک دوستی دیرینه دو طرف را به هم پیوند زده است حتی اگر لندن شریک کوچکی برای واشنگتن باشد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار